حبیبی در جمع اعضا و هواداران حزب موتلفه اسلامی استان تهران:

اصولگرایی که روحانیت را قبول ندارد، اصولگرا نیست/اصولگرایان راهی جز ائتلاف در انتخابات سال آینده ندارند

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: ما معتقدیم در هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر اصولگرایان هیچ راهی جز ائتلاف پیش پای خود ندارند.

اصولگرایی که روحانیت را قبول ندارد، اصولگرا نیست/اصولگرایان راهی جز ائتلاف در انتخابات سال آینده ندارند
به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی عصر امروز چهار مهر ماه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع اعضا و هواداران استان تهران این تشکل با اشاره به راهبرد سیاست اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر اظهار داشت: ما معتقدیم در هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر اصولگرایان هیچ راهی جز ائتلاف پیش پای خود ندارند چرا که تجربه‌های گوناگون مخصوصا انتخابات 92 نشان داد چنانچه با تفرق وارد میدان شویم، نباید هیچ امیدی به پیروزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما این ائتلاف را به محوریت روحانیت کارساز می‌دانیم، افزود: منظور از روحانیت سازمان روحانیت است، روحانیت خصوصیتی دارد که بنا بر طبیعت دین و انقلاب ما، پیشکسوتی آنها در امور مهم انقلاب یک ضرورت قطعی است.

حبیبی با تصریح این مطلب که اصولگرایی که روحانیت را قبول ندارد، اصولگرا نیست گفت: زمانی در ذهن برخی از روشنفکران اسلام بدون آخوند طرفدار پیدا کرده بود. اسلام منهای روحانیت یعنی سازمان منافقین و فرقه جنایتکار فرقان.

دبیر کل حزب موتلفه ادامه داد: بسیاری از تفرق‌ها در امت اسلام بخصوص در عالم تشیع زمانی بوجود آمده که عده‌ای خیال کردند بدون روحانیت می‌توانیم انقلاب را ادامه دهیم.

حبیبی اضافه کرد: منظور از روحانیت، آن روحانیتی است که در زمان امام پشت ایشان و در زمان مقام معظم رهبری پشت ایشان هستند.

وی تصریح کرد: صرف لباس روحانیت کافی نیست و آن عده‌ای که پشت رهبری هستند به نظر ما می‌توانند برای ائتلاف اصولگرایان کارساز باشند.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهبرد حزب موتلفه در انتخابات سال آینده گفت: ما در این دوره اعلام کردیم که می‌خواهیم نامزد داشته باشیم، شاید گفته شود که این مسئله با ائتلاف اصولگرایان مغایرت داشته باشد.

وی ادامه داد: ما در انتخابات هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، دو سال قبل از انتخابات کار خود را آغاز کردیم که یکی از آنها شناسایی نامزدهای واجد شرایط در سراسر کشور برای مجلس بود.

حبیبی تصریح کرد: ما به مسئولان استانی خود گفته بودیم که چنانچه ائتلافی بین اصولگرایان اتفاق نیفتاد، شما با دست پر در انتخابات حضور داشته باشید. تعریف ما از دست پر، داشتن نامزد است و اما اگر ائتلافی هم شد باز هم شما با دست پر وارد مذاکرات در حوزه‌های انتخابیه شوید یعنی شخصی که از طرف ما به عنوان نامزد انتخابات مجلس بررسی و مشخص شده، نامش در حوزه شهرستان برده شود.

وی افزود: در همان جا اعلام کردیم شما موظفید آنچه  جمع اصولگرایان در استان‌ها به نتیجه می‌رسند را تایید کنید. اگر از نامزد موتلفه حمایت کردند اما اگر مجموعه مذاکرات مربوط به ائتلاف در یک حوزه به شخصی غیر از نامزد موتلفه رسید، شما باید تسلیم مجموعه تصمیم آنها باشید.

دبیر حزب موتلفه ادامه داد: ما به این دلیل چنین تصمیمی اتخاذ کردیم که گاهی در یک حوزه انتخابیه شاهد بودیم سه نامزد اصولگرا و یک نامزد اصلاح‌طلب می‌آید، در برخی از مناطق کشور، مطلق رای اصولگرایان 50 هزار و مطلق رای اصلاح‌طلبان 20 هزار بوده است اما در مجموع مطلق رای اصولگرایان شکست خورده چرا که در برابر یک نامزد اصلاح‌طلب، سه نفر از اصولگرایان احساس تکلیف می‌کردند به میدان می‌آمدند.

حبیبی با بیان اینکه اصولگرایان در شوراها با یک فهرست و یک صدا و در ریاست جمهوری با یک نامزد و یک صدا به میدان می‌آیند، گفت: این که ما می‌گوییم قصد معرفی نامزد را داریم و در عین حال وارد ائتلاف می‌شویم مغایرتی با هم ندارد. مثلا در انتخابات 92 نامزد مورد نظر ما آل اسحاق بود اما وقتی اصولگرایان روی گزینه دیگر اجماع کردند نامزد ما عصر همان روز انصراف داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۵
بدجوری خودتونوباختیدحاج آقابنده با احترام برای عقیده شما معتقدم اصولگرایی که روحانی راحمایت کنه اصولگرانیست بلکه یک حزب بادی تمام عیاراست.پس لطفا فقط نظرشخصی خودتوتوبفرماییدنه اصولگرایان را
آخرین اخبار