تفاهم نامه شبکه علمی کشور امضا شد / پهنای باند ویژه برای دانشگاه ها

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و در حاشیه مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه ایران تله‌کام، تفاهم نامه شبکه علمی کشور میان مخابرات و اپراتور مدیریت شبکه علمی ایران امضا شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رییس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت علوم، اپراتور اختصاصی شبکه علمی کشور به سازمان علمی پژوهشی ایران سپرده شد، تا به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی آموزش عالی کشور سرویس ارائه دهد.

وی که در افتتاحیه نمایشگاه تلکام سخن می‌گفت، بیان داشت: با آغاز به‌کار اپراتور اختصاصی شبکه علمی، امکان ارائه شبکه ارتباطی پرسرعت با سرعت یک گیگابایت به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی فراهم خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات بابیان اینکه ارائه سرویس در شبکه دانشگاهی، علمی، تحقیقاتی و مراکز حوزوی در این شبکه دیده‌شده است، گفت: 27 خدمت متفاوت نظیر آموزش از راه دور، کتابخانه مجازی و اشتراک منابع دانشگاهی از طریق این بستر عملیاتی خواهد شد.

مهندس جهانگرد اجرای این طرح را گامی بزرگ در استقرار و تقویت عدالت آموزش کشور دانست و اظهار داشت: به کمک خدمات موجود در این سرویس ظرفیت‌های آموزشی کشور به تمام نقاط ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: به دلیل آماده بودن زیرساخت‌ها در تهران این طرح در مرحله نخست در پایتخت و در مرحله بعد در مراکز استان‌ها و درنهایت تمامی دانشگاه‌ها در کل کشور به این سرویس دسترسی خواهند داشت.

معاون وزیر ارتباطات اظهار داشت: امیدواریم با گسترش فعالیت‌ها روی این شبکه ارزش‌افزوده فراوانی برای توسعه توانمندی‌های داخلی در دانشگاه‌ها از طریق به اشتراک‌گذاری اطلاعات فراهم شود.

منبع روابط عمومی وزارت ارتباطات

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار