سمنان؛

41 تیم از استان در لیگ های کشور فعالیت می کند

مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت:برای حضور این 41 تیم بیش از 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،مدیر کل ورزش و جوانان استان در نشست امور اقتصادی و سرمایه گذاری در ورزش استان سمنان گفت: تیم های شرکت کننده در لیگ های کشوری با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می کنند و نیازمند حمایت بخش های خصوصی و دولتی هستند.
وی اظهار کرد: کل اعتبار ورزش و جوانان سمنان از محل استانی سه میلیارد ریال و از محل وزارت ورزش و جوانان نیز سه میلیارد ریال است که پاسخگوی نیاز تیم ها نیست.
فتاحی با بیان اینکه ٣٥٠ هیات ورزشی در استان سمنان فعالیت دارد، افزود: برای تامین هزینه های هیات های ورزشی، اعتبارات دولتی ورزش و جوانان کافی نیست.
وی با اشاره به حضور ٦ تیم استان سمنان در لیگ برتر، اضافه کرد: سال ٩٤ به علت نبود حامی مالی، تیم فوتبال ساحلی سمنان سهمیه لیگ برتر خود را به اصفهان فروخت.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به لزوم حمایت بخش صنعت و سرمایه گذاران از ورزش استان، گفت: باید تیم های قابل و باتوانایی فنی بالا به واحدهای تولیدی و صنعتی و سرمایه گذاران بزرگ استانی معرفی شوند تا آنها از تیم های استانی حمایت کنند.
وی افزود: در شان مربیان، ورزشکاران و روسای هیات های ورزشی نیست تا از دیگران تقاضای پول کنند و باید صنایع رو به رشد استان سمنان و واحدهای خصوصی، برای شکوفایی بیشتر تیم های ورزشی استان سمنان، از این تیم ها حمایت کنند تا از این طریق، به شکوفایی استعدادهای جوان و نوجوان در استان توجه شود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان با بیان اینکه ورزش بخشی از توسعه استان را برعهده دارد، گفت: سال ٩٤ استان سمنان میزبان ٨٨ مسابقات کشوری بوده است و امسال نیز تاکنون استان 46 مسابقه ورزشی در سطح ملی در شهرستان های مختلف برگزار کرده است.
وی افزود: با میزبانی ٨٨ مسابقه ملی در استان سمنان در سال گذشته، در مجموع سه هزار ورزشکار از استان های مختلف به استان سمنان سفر کردند و در مجموع 45 میلیارد ریال به وسیله تیم های شرکت کننده در سمنان هزینه شد.
فتاحی یادآور شد: در مجموع در استان سمنان 100 هزار ورزشکار در حال فعالیت هستند که 32 هزار نفر از آن ها ورزشکاران سازمان یافته هستند و 90 درصد از این ورزشکاران جوانان و نوجوانان هستند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان اضافه کرد: در سال 94، تعداد 33 ورزشکار استان سمنان عضو تیم ملی بودند، 18 نفر به مسابقات برون مرزی اعزام شدند و این ورزشکاران در مسابقات بین المللی، جهانی و آسیایی توانستند، هفت مدال طلا، سه نقره و 2 برنز کسب کنند.
در این نشست که با حضور محمد همتیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری و شماری از مسئولان استان سمنان برگزار شد، درباره رونق بیشتر ورزش استان و حمایت بخش های خصوصی از ورزش پیشنهادها و راهکارهایی ارائه شد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.