فرکی: برای حفظ منافع ملی به تعطیلات تحمیلی تن دادیم/ برنامه ریزی هیچ تیمی در دنیا مانند تیم ملی ایران نیست

سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: هیچ یک از مربیان فوتبال ایران راضی به تعطیلی لیگ نیست اما برای حفظ منافع تیم ملی مجبوریم به این برنامه اشتباه تن دهیم.

فرکی: برای حفظ منافع ملی به تعطیلات تحمیلی تن دادیم/ برنامه ریزی هیچ تیمی در دنیا مانند تیم ملی ایران نیستحسین فرکی در گفت و گو با  خبرنگار ورزشی حوزه فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران جواندرباره وضعیت تیم فوتبال سایپا تهران، بیان کرد: من تا حدودی به خواسته های خودم رسیدم. نشانه هایی از پیشرفت در بازی سایپا دیده می شود اما اعتقاد دارم می توانستیم تا پایان هفته هفتم نتایج بهتری بگیریم. 

وی افزود: به هر حال روند نتیجه گیری ما مانند تیم هایی چون استقلال خوزستان قهرمان فصل گذشته، ذوب آهن اصفهان قهرمان 2 دوره اخیر جام حذفی، تیم پرستاره استقلال، فولاد دارنده 2 عنوان قهرمانی لیگ بوده است. اگر پرسپولیس و تراکتورسازی را از سایر تیم های لیگ جدا کنیم، نتایج سایر تیم ها بالا و پایین داشته است. 

فرکی درمورد این که چرا نقطه اتکای سایپا در گلزنی با وجود مهاجمانی چون غلامرضا رضایی و مسعود حسن زاده روی مهدی ترابی قرار گرفته، اظهار داشت: مهدی ترابی با گلزنی و پاس گل های خود تاثیر زیادی در نتایج سایپا داشته اما در فوتبال درخشش یک بازیکن بر مینای کار تیمی است و هیچ بازیکنی نمی تواند بدون همکاری با سایر بازیکنان،  به تنهایی کار تیمش را جلو ببرد.

سرمربی تیم فوتبال سایپا ادامه داد: به جز مهدی ترابی سایر بازیکنان ما هم موقعیت خوبی برای گلزنی داشتند و در صورت بهره گیری از فرصت ها، کمک بزرگی به سایپا می کردند. به هر حال این اتفاق تاکنون رخ نداده و قبول دارم بار گلزنی تیمم تا این جای فصل روی دوش مهدی ترابی بوده است.

وی درباره این که تا چه اندازه امید دارد تا سایر جوانان سایپا هم در سطح ترابی قرار گیرند، توضیح داد: جوانان خوبی در تمام تیم های لیگ برتری حضور دارند و این موضوع به سود فوتبال ملی است. در سال های اخیر بازیکنان جوان و کم نام و نشان خود را به تیم ملی رساندند و اکنون برخی از آن ها جزء لژیونرهای فوتبال کشورمان محسوب می شوند. سایپا هم جوانان باکیفیتی دارد. با این حال وقفه های لیگ به مسیر پیشرفت تمام بازیکنان فوتبال ایران به خصوص جوانان آسیب می زند.

فرکی درمورد وقفه های طولانی لیگ برتر، تصریح کرد: در زمان مدیریت محمد دادکان در فدراسیون فوتبال که خودم عضوی از کادرفنی بودم، برنامه  های تیم ملی را مانند تمام تیم های ملی دنیا طرح ریزی می کردیم و موفق هم بودیم چراکه تیم ملی با قدرت و در فاصله یک بازی مانده تا پایان مرحله مقدماتی، به جام جهانی صعود کرد. با وجود لژیونرهایی که در تاریخ های فیفا دی به تیم ملی می  آمدند، بازیکنان حاضر در لیگ کمک زیادی به پیشبرد برنامه های ما می کردند. این روند تا قبل از حضور کی روش وجود داشت.

وی ادامه داد: سلیقه و برنامه کی روش به این شکل است و مربیان لیگ نمی توانند در نقطه مقابل سرمربی تیم ملی قرار گیرند اما مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ به عنوان متولی برگزاری رقابت ها، باید با تیم های لیگ تعامل کنند. قبول کنیم که برنامه تیم ملی ما با تمام دنیا تفاوت دارد و در هیچ دنیا چنین تعطیلاتی را نمی بینید. 

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران درمورد اظهارات مسئولان سازمان لیگ مبنی بر موافقت سرمربیان لیگ برتری با برنامه پیشنهادی این سازمان قبل از شروع فصل، بیان کرد: بحث موافقت و مخالفت نیست. بلکه حرف ما روی رعایت چارچوب و استانداردهای فوتبال حرفه ای است.  اگر تمام مربیان با برنامه پیشنهادی سازمان لیگ مخالفت می کردند چه اتفاقی می افتاد؟ در این صورت برای فوتبال ملی تنش ایجاد می شد. مربیان لیگ برتر به دلیل مصالح ملی، برخلاف میل خود به این برنامه تن دادند. بنابراین ما از این برنامه رضایت نداریم اما برای حفظ منافع ملی حاضر می شویم از منافع خود و تیممان بگذریم.

فرکی درمورد دیدار سایپا و بادران نوین تهران در جام حذفی، گفت: در دوره های قبلی هم بازی با چنین تیم هایی را تجربه کرده ایم. البته جام حذفی همیشه با معضلاتی روبه رو بوده و ایراداتی در نحوه برگزاری آن وجود داشته است. در بیشتر کشورهای صاحب سبک، جام حذفی به صورت رفت و برگشت برگزار می شود اما به دلیل فشردگی در تقویم مسابقات فوتبال ایران، هر سال شکل برگزاری جام حذفی و نحوه حضور تیم های لیگ برتری در این رقابت ها تغییر می کند. در این میان برخی تیم ها هم به راحتی از جام حذفی کنار می کشند. امسال قرار بود حضور در جام حذفی به تمام تیم ها تکلیف و اجبار شود اما در عمل دیدید که چند تیم از این رقابت ها کنار کشیدند. تمام این مسائل تنش هایی است که در فوتبال ما وجود دارد.

سرمربی تیم فوتبال سایپا تهران در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال جمعه به مصاف تیم لیگ دویی بادران نوین می رویم. همیشه گفته ام که باید با تمام قدرت در جام حذفی شرکت کنیم و شانس خود را برای رسیدن به سهمیه آسیا افزایش دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Saudi Arabia
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۵
خب آقای فرکی محترم - معلومه هیچ دنیا اینجوری برنامه ریزی نمی کنند چون فوتبال رو حرفه ای ترازایران بازی می کنند . مشکل شما این است که هنوزفکرمی کنید لیگ ایران با لیگ های معتبردنیا مانند لالیگا و بوندس لیگا یکی است خب معلومه یکی نیست . اونجا بدلیل حرفه ای بودن فوتبالیست دوره آمادگی کمتری را می تواند بگذراند اما اینجا ایران فوتبال اصلا حرفه ای نیست خب طبیعتا باید دوره بیشتری ازآمادگی را پشت سربگذارد . شما هنوزاین موضوع را واقعا نمی دانید یا متوجه نشده اید .؟
آخرین اخبار