مشهد؛

دانشگاه قرآن و حدیث در مشهد افتتاح شد

ریاست دانشگاه قرآن و حدیث گفت: دانشگاه قرآن و حدیث به دنبال زنده کردن معارف اهل بیت در جامعه است.

دانشگاه قرآن و حدیث در مشهد افتتاح شد.به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛حجت‌الاسلام و المسلمین‌ محمد محمدی ری‌شهری در افتتاحیه دانشگاه قرآن و حدیث در مشهد افزود:ازتاسیس این دانشگاه به دنبال ایجاد آن در مشهد بودیم و از ابتدا مجوزهای لازم برای شهرهای مشهد و اصفهان را اخذ نموده بودیم که با توجه به مشکلات نتوانستیم این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که این کار شروع شد و امیدواریم بتوان با همت دوستان در سراسر استان گسترش یابد. دارالحدیث و نهادهای برخاسته از آن مثل دانشگاه قرآن و حدیث حرکت علمی و فرهنگی خود را در جهت تحقق حدیث ثقلین است که بر اساس این حدیث قرآن و اهل بیت دو امانتآن که رسول گرامی در اختیار امت اسلامی قرار داده و فرموده‌اند که سرنوشت این دو امانت به هم گره ‌خورده‌ است.

وی تصریح کرد: قرآن تکامل انسانی را در پی دارد که عترت پاسداران آن هستند و این دو قابل تفکیک از یکدیگر نیستند و پاسداران باید در کنار قرآن باشند تا حقیقت قرآن مشخص شود. این دو امانت نه تنها متعلق به صدر اسلام بلکه متعلق به همین امروز است و ما امروز هم در قبال آن مسئولیت داریم.

ریاست دانشگاه قرآن و حدیث افزود: حال این سوال مطرح است که گذشتگان و ما برای موضوع چه کرده‌ایم در ارتباط با گذشتگان می‌دانیم که در اثر سیاست خواص و سستی عوام زمینه‌ساز کنار گذاشتن باطن قرآن و پرداختن به ظاهر آن را موجب شده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین ری شهری اظهار کرد: راه امروز ما در گفته امام رضا(ع) است که ایشان فرموده‌اند راه احیای حکومت اهل بیت(ع) به رهبری امام زمان(عج) در این است که مردم جهان با معارف اهل بیت آشنا بشوند و هدف اصلی ما در این دانشگاه ادا کردن سهم خود در این امانتداری است.

وی بیان کرد: ما به دنبال زنده کردن معارف اهل بیت در جامعه هستیم تا به گوش جهانیان برسد و زمینه‌ساز حکومت امام مهدی(عج) را فراهم کند. برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد که دانشجویان بهترین بهره را از این فرصت ببرند و در پایان ترم با نظرسنجی بتوان نقایص کار را برطرف کرد.

ریاست دانشگاه قرآن و حدیث گفت: از اساتید مجرب استفاده کرده‌ایم و با توجه به مسائل اخلاقی باید محیطی داشته‌ باشیم که سرشار از یاد خدا و توجه به خدا باشد. دانشجویان با برنامه‌ درس بخوانند و برای رضای خدا درس خواندن را مد نظر خود داشته باشند.

انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.