اسماعیل رضوان: حماس به استمرار حمایت های ایران از مقاومت فلسطین نیاز دارد

یکی از رهبران حماس تاکید کرد این جنبش به استمرار حمایت ایران از مقاومت فلسطین نیاز دارد.

اسماعیل رضوان: حماس به استمرار حمایت های ایران از مقاومت فلسطین نیاز داردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  اسماعیل رضوان، از رهبران حماس در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: حماس به استمرار حمایت ایران از مقاومت فلسطین نیاز دارد. وی با اشاره به اینکه روابط حماس با تهران قطع نشده است، تاکید کرد که این جنبش بر استمرار این رابطه اصرار دارد.

رضوان افزود: حماس از لحاظ اداری و سازمانی با اخوان المسلمین مرتبط نیست و هیچ جنگ قدرتی میان رهبران حماس وجود ندارد. 

وی، با تاکید بر اینکه انتخابات داخلی حماس تحت تاثیر قدرتهای منطقه ای و بین المللی نیست، گفت: هنوز کسی نامزدی خود را برای ریاست دفتر سیاسی حماس اعلام نکرده است. 

وی ادامه داد: حماس همه را به جای تندروی و افراطی گری دینی،  به میانه روی دعوت می کند. 
رضوان افزود: مصر از حماس، مبارزه با داعش در سینا را درخواست نکرده است. 

این عضو حماس درباره آشتی ملی فلسطین گفت: خالد مشعل خواستار آشتی گروه‌های فلسطینی است اما دیدار ها با جنبش فتح فایده‌ای نداشته و این در حالی است که کلید آشتی در دستان محمود عباس است، ضمن آنکه حماس، خواهان گفتگوی عمومی همه گروههای فلسطینی است. 

وی، با بیان اینکه برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و انتخابات قانونگذاری باید با توافق همه گروه‌ها صورت گیرد، گفت: ترس از پیروزی حماس در انتخابات محلی باعث به تعویق انداختن آن شده است. وی، علت دیگر به تاخیر افتادن انتخابات محلی را فشارهای خارجی و اختلافات درونی جنبش فتح عنوان کرد. 

اسماعیل رضوان درباره موضوع اسرا گفت: پرونده تبادل اسرا بسته است زیرا پیش از هر چیز، رژیم صهیونیستی باید همه آزادگان فلسطینی را که بار دیگر بازداشت و زندانی کرده است، آزاد کند.

وی با بیان اینکه بعید می داند رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک قصد حمله به نوار غزه را داشته باشد، گفت: دشمن قبل از هر اقدام باید به نتایج آن فکر کند. آنها می دانند که حماس دارای قدرت بازدارنده است و نیروهایش بسیار کارآزموده تر از قبل هستند. 

وی درباره انتفاضه گفت: گروههای فلسطینی زیادی در انتفاضه شرکت دارند و این مشارکت با افراد و حتی رهبرانشان صورت می گیرد اما برخی از گروهها همچنان در ترددید هستند که آیا در انتفاضه مشارکت کنند یا خیر. در عین حال حماس به همه گروه‌های فلسطینی اعلام می کند که حاضر است در تشکیل رهبری واحد انتفاضه شرکت کند.

این عضو حماس گفت: با اسکان دادن فلسطینی ها در لبنان مخالفیم و از دولت لبنان می خواهیم که به فلسطینی ها به دیده پناهجو نگاه کند. ضمن اینکه، حماس با ورود اردوگاه های فلسطینی به مسایل و کشمکش های سیاسی کشور میزبان مخالف بوده و خواستار بهبود اوضاع آوارگان فلسطینی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار