مشهد؛

مسجد فقیه سبزواری تاثیرگذارترین مسجد مشهددر انقلاب اسلامی

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر مشهد، مسجد فقیه سبزواری را به دلیل اهدای شهدای بسیار به انقلاب تاثیرگذارترین مسجد مشهد خواند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛غلامحسین صاحبی در مراسم رونمایی از چهارمین یادمان ایثار و شهادت مشهد مقدس که در مسجد آیت الله فقیه سبزواری برگزار شد، افزود: مسجد آیت الله فقیه سبزواری در چند حوزه در دوران انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم تاثیرگذار بوده و با تقدیم شهدای بسیار به انقلاب تاثیرگذارترین مسجد مشهد مقدس به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه عمده اعضای شورای اسلامی شهر از خانواده ایثارگران و بچه‌های جبهه و جنگ هستند، گفت: توجه به گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و خانواده‌های ایثارگران مورد توجه این شورا قرار دارد و با تشکیل کمیسیون ایثار و شهادت به صورت ویژه به این مسائل توجه صورت گرفته است.

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر مشهد امنیت موجود در کشور را مدیون ایثارگری‌های شهدای انقلاب و مدافعان حرم خواند و افزود: در شهادت همیشه باز است و افراد می‌توانند وارد این گود شوند.

صاحبی با اشاره به اعطای امتیازات ویژه در شورای چهارم به خانواده‌های ایثارگران گفت: امتیازات اعطایی، حتی نمی‌تواند گوشه‌ای از خدمات و زحمات شهدا و ایثارگران را در بهبوحه‌های جنگ و خون و اسارت جبران کند.

وی بااشاره به آزادسازی معراج شهدای مشهد افزود: امید است بنای ارزشمند این معراج ساخته شده تا به مرکز ایثار و شهادت در این شهر مقدس تبدیل شود.

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه هزینه‌های زیادی صرف جمع‌آوری کودکان متجاهر کارتن خواب می‌شود، خاطرنشان کرد: ۲ سالی است به همان میزان اعتبار برای جمع‌آوری معتادان متجاهر، اعتباری برای تحصیل کودکان حاشیه شهر اختصاص داده می‌شود تا کودکانی که به واسطه فقر از تحصیل باز می‌مانند، بتوانند تحصیل کنند.

اعطای ۸۴ شهید به انقلاب از سوی مسجد فقیه سبزواری

معاون فرهنگی منطقه ۴ مشهد در ادامه این نشست، گفت: مسجد آیت الله فقیه سبزواری 84 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

برزشی افزود: تامین اعتباری نیز صورت گرفته تا سر در مسجد آیت الله فقیه سبزواری ساخته و نصب شود.

در این مراسم از نماد شهدای انقلاب و مدافع حرم که در مسجد فقیه سبزواری تربیت یافتند، از جمله شهید حسن قاسمی دانا، مرتضی عطایی، علیرضا توسلی، مجتبی بختی و... رونمایی شد.

بخشی از این یادمان، موزه‌ای است که وسایل و یادگاری‌های شهدا در آن به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.