منتظمی:

مسئولان اجازه دهند تشکل‌های انقلابی حرف‌هایشان را بزنند/ کدخدامحوری به ضرر کشور است

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان گفت: مسئولان اجازه دهند تشکل‌های انقلابی حرفهایشان را بزنند و دولت بر روی برنامه‌های دانشگاهی، به‌خصوص برنامه‌هایی که مرتبط با تشکلهای انقلابی است نباید انگشت بگذارند.

مسئولان اجازه دهند تشکلهای انقلابی حرفهایشان را بزنند/کدخدامحوری به ضرر کشور است
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ متین منتظمی دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان در نشست خبری خود که امروز 11مهرماه برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از گفتمان عزت ملی رونمایی کرد و تقریبا همه موضع‌گیری‌ها و برنامه‌های خود را در چارچوب این گفتمان پیش می‌برد.

وی با اشاره به اینکه در گفتمان عزت ملی، شاخصهای فرهنگی، سیاسی، امنیتی، سیاست خارجی و غیره وجود دارد، گفت: به طور قطع اقتصاد مقاومتی برای ما عزت‌آفرین است، سؤال این است که اگر کارخانه‌‌های داخل کشور فعالیت داشته باشند، عزتمندتر است یا براساس واردات بی رویه تورم را بیشتر کنیم؟

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسائل و موضوعات سیاست خارجی، و با طرح سوالی مبنی بر اینکه زانو زدن وزیر خارجه کویت اقتدارآفرین است یا اینکه با دشمنان گفتمان انقلاب اسلامی مقابله کنیم، افزود: جامعه اسلامی دانشجویان براساس عزت ملی برنامه‌هایش را پیش می‌برد و توانسته‌ایم عزت ملی را به یک کلیدواژه تبدیل کنیم، از این رو امسال قصد داریم این عزت ملی را به کف دانشگاه‌ها انتقال دهیم.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه دانشگاه‌ها، گفت: سال گذشته اقدامی از سوی دولت صورت گرفت و استانداری‌ها در مراسم 13 آبان و 16 آذر دخالت و به بهانه تندور و افراطی بودن افراد را حذف کردند که این اقدامات در شأن دولت نیست.

منتظمی تاکید کرد: مسئولان اجازه دهند تشکلهای انقلابی حرفهایشان را بزنند و دولت بر روی برنامه‌های دانشگاهی، به‌خصوص برنامه‌هایی که مرتبط با تشکلهای انقلابی است نباید انگشت بگذارند.

وی با ابراز تأسف از برخی تحرکات در دانشگاه‌ها، گفت: اینگونه اقدامات باعث تعجب است، چراکه مسئولان از تشکلهای دانشجویی انقلابی هراس دارند و ما از وزارتخانه‌های علوم و بهداشت می‌خواهیم که تبعیضی بین تشکلهای فعال دانشجویی قائل نشوند و تشکلهای انقلابی را کنار نگذارند و فضای گفتمانی را در دانشگاه‌ها ایجاد کنند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تاکید کرد: این اتحادیه انتظار دارد که تحرکاتی که باب منفی دارد از سطح دانشگاه‌ها جمع‌آوری شود، ما از دولت می‌خواهیم که بر شفافیت قراردادها تأکید کند، متأسفانه دولت در راستای عدم شفافیت فعالیت می‌کند و این انتطار وجود  دارد که دولت با مردم روراست باشد.

منتظمی با بیان اینکه در حوزه قراردادهای نفتی و FATF محرمانه بودن مسائل عاقبت خوشی برای مردم و کشور ندارد، با طرح سوالی ادامه داد: چرا دولت نمی‌خواهد اسناد قراردادهای نفتی را به نمایندگان مجلس ارائه دهد؟ دولت باید نسبت به در اختیار گذاشتن اسناد قراردادهای جدید نفتی به نمایندگان مجلس اقدام کند، مجلس همچنین باید به این موضوع دقت داشته باشد که اگر این قراردادها به ضرر منافع ملی است، با آن مقابله کند.

وی اظهار داشت: مردم از وزارت نفت فعلی خاطره خوشی ندارند، زیرا در کرسنت نیز ما شاهد ضرر دیگری بودیم و مردم آن را تجربه کرده‌‌اند. اگر کوچکترین اتفاقی برای نیروهای نظامی و دفاعی کشور در قرارداد با FATF بیافتد، قطعا دانشجویان سکوت نمی‌کنند.

منتظمی با تأکید بر اینکه در مورد برجام سؤالات زیادی داریم، افزود: قرار بود آب خوردن ما با برجام حل شود، وقت صداقت رسیده و دولت باید با مردم صادق باشد و بگوید که غرب و امریکا خیانت کرده‌اند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تاکید کرد: وقت آن رسیده که نشان دهیم هیچ اعتمادی به طرف غربی نداریم، چرا عده‌‌ای اصرار دارند که با دست چدنی و دستکش مخملی دست بدهند؟ کدخدامحوری به ضرر کشور است و ما باید خدامحور باشیم. امروز وضعیت کدخدا محورها را در چهارگوشه منطقه می‌بینیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار