تویوتا ربات کودک تولید می‌کند+ تصاویر

شرکت تویوتا قصد دارد از سال آینده فروش ربات‌های کودک را آغاز کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ کودک‌های ربات‌ که بوسیله کمپانی تویوتا طراحی و ساخته می‌شوند به اندازه یک کف دست انسان بزرگسال هستند و قادر به برقراری ارتباط و مکالمه می‌باشند.

تویوتا ربات کودک تولید می‌کند

قد این ربات كوچك كه "كایروبو مینی" نام دارد، فقط 10 سانتیمتر است و با هدف همراهی و دوستی با انسان‌ها طراحی و ساخته شده‌ است. از این رو می‌تواند براساس داده‌هایی كه از خودروی صاحبش به دست می‌آورد درباره سفری كه در پیش رو دارند اظهار نظر كرده و به صحبت با مالكش بپردازد.

تویوتا ربات کودک تولید می‌کند

این ربات همچنین از ویژگی‌های كودكانه برخوردار است، با این همه به اعتقاد متخصصان رباتیك، یك ربات نمی‌تواند جایگزینی برای كودكان باشد. به گفته "فومینوری كاتاوكا،" مهندس طراح شركت تویوتا، این ربات زمانی كه روی صندلی خودرو نشسته ‌است به تقلید از حركات كودكان كمی می‌لرزد، به این معنی كه هنوز مهارت كافی برای حفظ تعادلش را به دست نیاورده ‌است. به بیانی دیگر آسیب‌پذیری ربات با این هدف طراحی شده‌ است تا ارتباط عاطفی میان ربات و مالكش قوی‌تر شود.

این ربات از میکروفون و دوربین بهره می‌برد و می‌تواند به تلفن همراه مالک متصل شود. مخترعین مدعی هستند سطح فهم و شعور و ابراز احساسات این ربات به اندازه یک کودک 5 ساله است. این ربات می تواند حرف بزند و مانند یک کودک نیاز به نگهداری دارد. تویوتا معتقد است که این ربات از نظر عاطفی خیلی از انسان‌ها را به خودش وابسته خواهد کرد.

تویوتا ربات کودک تولید می‌کند

این ربات می‌تواند توجه افرادی را كه از غریزه پرورش دادن برخوردارند،‌ به خود جلب کند؛ اما به گفته "كرستین داتنهان،" از دانشگاه هرتفوردشایر، تصور اینكه این ربات بخواهد جای خالی یك كودك را در خانواده‌ای پر كند توهین آمیز است. وی به تبلیغات شركت تویوتا اشاره دارد كه در آن زنی دیده می‌شود كه درحال رسیدگی به ربات است ‌اما شركت تویوتا مستقیما ادعایی مبنی بر جایگزین كردن كودك به واسطه این ربات نداشته ‌است. داتنهان می‌گوید شاید در اختیار داشتن این ربات به افراد حس خوبی بدهد؛ اما در واقع پای هیچ عنصر انسانی در میان نیست، ربات‌ها نمی‌توانند جایگزین كودكان شوند.

تویوتا ربات کودک تولید می‌کند

تویوتا می‌گوید بچه رباتش می‌تواند با استفاده از اشاره، حالت‌های صورت و پلك زدن در مكالمات غیررسمی مشاركت كند. اولویت‌های مالك خود و رویداد‌های گذشته را به خاطر بسپارد. داده‌های تجهیزات متصل به اینترنت را برای اظهارنظر كردن به كار ببندد.

قیمت این ربات 300 پوند اعلام شده‌ و هنوز برنامه‌ای برای فروش آن در خارج از ژاپن ارائه نشده‌ است. این ربات نسبت به دیگر ربات‌هایی كه با هدف همنشینی با انسان ساخته شده‌اند، ‌مانند ربات پپر،  قیمت كمتری دارد.

تویوتا ربات کودک تولید می‌کند

نسخه قدیمی "كایروبو مینی" كه "كایروبو" نام داشت در سال 2013 به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شد تا در مطالعه‌ای درباره حضور در خلاء و تنهایی در كنار فضانورد ژاپنی كوچی واكاتا باشد.

تویوتا ربات کودک تولید می‌کند

ژاپن یکی از کشورهای پیشرو در صنعت ربات‌سازی جهان است. این کشور پس از کره جنوبی بیشترین تعداد ربات را وارد صنایع تولیدی خود کرده است بطوریکه در ازای هر 100 هزار نیروی کارگر ژاپنی 314 ربات نیز مشغول به کار در کارخانه‌ها هستند.

کمپانی تویوتا سرمایه‌گذاری کلانی در زمینه توسعه هوش مصنوعی کرده است و برنامه ساخت پیشرفته‌ترین ربات‌ها را با قابلیت درک احساسات انسانی در دستور کار دارد.

تویوتا ربات کودک تولید می‌کند

تویوتا ربات کودک تولید می‌کند

تویوتا ربات کودک تولید می‌کند


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار