بوشهر؛

گلباران محل شهادت شهدای خلیج فارس در جزیره فارسی

محل شهادت شهدای نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس در بیست و نهمین سالگرد شهادتشان در اطراف جزیره فارسی گلباران شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه  خبرنگاران جوان از بوشهر؛ سردار علی رزمجو فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در مراسم گلباران محل شهادت سرداران مبارزه مستقیم با آمریکا، با گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان با بیان این‌که استان بوشهر کارنامه درخشانی در خلق حماسه‌های ماندگار دارد، گفت: یکی از ارزشمندترین حماسه‌ها، نبرد مستقیم با آمریکای جنایتکار در خلیج فارس بود که با فرماندهی شهید نادر مهدوی و همرزمانش خلق شد. 

سردار علی رزمجو افزود: منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با سابقه طولانی حضور در خلیج فارس و داشتن نیروهای متعهد و مومن و تجهیزات نوین دفاعی با هرگونه تهدیدی علیه مرزهای آبی کشور در خلیج فارس مقابله می‌کند. 

در 16 مهر سال 1366، 9 نفر از دریادلان نیروی دریایی سپاه به فرماندهی شهید نادر مهدوی در نزدیکی جزیره فارسی به طور مستقیم با نیروهای امریکایی که به آب‌های سرزمینی کشورمان تجاوز کرده بودند، نبرد کردند که هفت نفر از آنان به فیض شهادت نائل آمدند.

در این مراسم خانواده شهیدان مبارزه مستقیم با آمریکا، نادر مهدوی، بیژن گُرد، غلامحسین توسلی، نصرالله شفیعی، مجید مبارکی، خداداد آبسالان و مهدی محمدی‌ها حضور داشتند. 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.