فعالیت غیرقانونی یک موسسه آموزش پزشکی در حوزه طب سنتی

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اقدام یک موسسه آموزشی درباره دکتری طب سنتی با همکاری دانشگاه ارمنستان از پیگیری موضوع و ارجاع آن به حراست وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید اکبری قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اقدام یک موسسه آموزشی درباره دکتری طب سنتی با همکاری دانشگاه ارمنستان از پیگیری موضوع و ارجاع آن به حراست وزارت بهداشت خبر داد.

اکبری افزود: یک موسسه آموزشی در فضای مجازی اعلام کرده است که با همکاری دانشگاه ارمنستان دکتری طب سنتی می دهیم. ما این موضوع را به حراست وزارت بهداشت اعلام کرده ایم و مقرر شده است که این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: این موسسه در تبلیغ کار خود اعلام کرده است که با همکاری دانشگاه ارمنستان این دکتری را برای داوطلبان می گیرد در صورتی که دانشگاه ارمنستان از نظر وزارت بهداشت مورد تایید نیست.

اکبری خاطرنشان کرد: دانشگاه ارمنستان از نظر وزارت بهداشت در هیچ رشته ای معتبر نیست چه رشته پزشکی و چه رشته طب سنتی .

وی تاکید کرد: این دانشگاه از سال ۲۰۰۲ از نظر وزارت بهداشت در فهرست دانشگاه های غیرمعتبر قرار گرفته است و هر کسی که در آن دانشگاه تحصیل کند مدرک اش تایید نمی شود .

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: حال اگر فردی دوره ای را در کشور بگذراند و بخشی را در آن دانشگاه، یا اساتید آنها به ایران بیایند و هر نوع دیگری و کلاس در جای دیگری برپا شود و یا فرد به صورت مجازی تحصیل کند، مورد پذیرش وزارت بهداشت نیست.

وی گفت: این موضوعات مورد تایید ما نیست و توصیه می کنیم افراد نیز در این گونه موسسات ثبت نام نکنند چون این مدارک هیچ ارزشی ندارد.

اکبری اظهار داشت: در واقع تحصیل به صورت مجازی به این صورت که فرد در آن کشوری که از آن مدرک گرفته حضور نداشته باشد و از راه دور تحصیل کرده باشد، مورد قبول ما نیست.

وی افزود: هم اکنون افرادی داریم که مدارک تحصیلی خود را از آمریکا اخذ کرده اند، امتحان داده اند و مدارک گرفته اند اما برای ما ملاک گذرنامه است و وقتی کنترل می شود و مشخص می شود که فرد در آن کشور حضور نداشته است، مدرک مورد پذیرش وزارت بهداشت نیست.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: فرد باید حداقل ۹ ماه از سال را در خارج از کشور باشد، ویزای دانشجویی داشته باشد و مدت اقامت مشخصی نیز داشته باشد. حتی اگر فردی ادعا کند که گذرنامه خود را گم کرده است این موضوع از اداره گذرنامه استعلام می شود.

منبع: خبرگزار مهر

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار