نماینده روسیه در سازمان ملل: فرانسه هیچ طرح سازنده ای درباره سوریه ارائه نکرد

ویتالی چورکین گفت: ما از پیش اعلام کرده بودیم که قطعنامه پیشنهادی فرانسه و اسپانیا را وتو می کنیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره از تشکیل جلسه فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تصمیم گیری درباره پیش نویس قطعنامه های جداگانه فرانسه و روسیه درباره سوریه خبر داد.

بر این اساس، ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت: ما از پیش اعلام کرده بودیم که قطعنامه پیشنهادی فرانسه و اسپانیا را وتو می کنیم. 

وی افزود: در قطعنامه پیشنهادی فرانسه و اسپانیا خلل هایی وجود دارد. پیش نویس قطعنامه روسیه متضمن تجدید یک هفته ای آتش بس است.

وی افزود: پیشرفت در روند انسانی اوضاع حلب نیازمند عقب نشینی جنگجویان از حلب است. ما بر خروج جنگجویان برای تسهیل ورود کمک های بشردوستانه به حلب تاکید کرده ایم.

چورکین تاکید کرد: این مخالفان سوری بودند که مذاکرات صلح در سوریه را به شکست کشاندند.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد و رئیس جلسه شورای امنیت گفت: از زمان آغاز درگیری ها در سوریه تا کنون، فرانسه هیچگونه طرح سازنده ای ارائه نکرده است. روسیه از اسپانیا خواست به گروه بین المللی که در مورد سوریه تشکیل شده بود بپیوندد اما سیاست های این کشور تمام امیدهای ما را نقش بر آب کرد. ما درباره مفاد ممنوعیت پرواز بر فراز حلب سوال کردیم اما پاسخ روشنی دریافت نکردیم.

وی افزود: ما بر ضرورت پایبندی به توقف اقدام های خصمانه تاکید کردیم اما تروریست ها همچنان به نقض آتش بس ادامه می دهند. ما بر ضرورت جداسازی جنگجویان جبهه النصره از دیگر گروه های مخالف هم تاکید کردیم اما هیچ کس به این مساله پاسخ مثبتی نداد. باید دوباره فرایند سیاسی میان سوری ها از سر گرفته شود همان فرایندی که مخالفان سوری با حمایت بیگانگان آن را ناکام گذاشتند. ما برای حل بحران سوریه آماده ایم و با همگان همکاری کنیم.

چورکین تاکید کرد: میزان خشونت ها در حلب دیروز به شکل چشمگیری کاهش یافته است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار