تقویت بازارهای مشترک بین ایران و سایر کشورها در آینده‌ای نزدیک

مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری برنامه‌ریزی امور فناوری گفت: یکی از اهداف بزرگ ما برقراری ارتباط و تعامل بیشتر بین شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی با شرکت‌های بزرگ خارجی است.

پیری مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری برنامه ریزی امور فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: ما در حال اجرای قدم به قدم قانون شرکت های دانش بنیان هستیم به طوری که بیش از 80 درصد آن عملی شده است.

وی ادامه داد: وام های مختلفی را در اختیار شرکت های دانش بنیان گذاشته و  در حیطه بازاریابی و صادرات مشاور هایی را در اختیارشان قرار داده ایم.

پیری افزود: طی مذاکراتی با سایر کشور ها مبنی بر برپایی بازارها و شرکت های مشترک،  امیدواریم در آینده نزدیک این امر تحقق پذیرد.

وی اظهار داشت: ما به 2 طریق از شرکت های دانش بنیان حمایت می کنیم اول اینکه ایده تبدیل به محصول شده (در مراکز رشد) و به بازار ارائه می شود و خود شرکت می تواند به پارک بازگردد و  از مالیات 15 ساله بهره مند شود.

وی با بیان اینکه حمایت دوم از طریق صنعت و نفوذ فناوری در دل صنعت بوده و جزو برنامه های آتی ما است، تصریح کرد: یکی از اهداف بزرگ ما لینک شدن شرکت های دانش بنیان داخلی با شرکت های بزرگ خارجی است تا از محصولات یکدیگر بهره ببریم.

پیری یادآور شد: تعداد 2 هزار و 700 شرکت دانش بنیان داریم که 910 شرکت در پارک علم و فناوری مستقر هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار