تبریز؛

برگزاری جشنواره شعر ارسباران در اهر

معاون فرهنگی اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان اهر از برگزاری اولین جشنواره شعر ارسباران در آذرماه سال‌جاری در اهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کریمپور  از برگزاری اولین جشنواره شعر ارسباران با همکاری انجمن‌های ادبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های همجوار و انجمن‌های شعر پایداری بسیج هنرمندان همزمان با آذرماه سال‌جاری در اهر خبر داد و گفت: اولین جشنواره شعر ارسباران با حضور شاعران شهرستان‌های اهر، کلیبر، ورزقان، خداآفرین و هوراند به مرکزیت شهرستان اهر برگزار می‌شود.

وی گفت: تمام آثار راه‌یافته به مرحله پایانی به‌نام شاعر در مجموعه کتابی به چاپ خواهد رسید و از 24 نفر از برگزیدگان جشنواره با لوح افتخار، تندیس جشنواره و هدایای نقدی تجلیل به‌عمل خواهد آمد.

این مسئول در حوزه فرهنگی سپاه اهر در خصوص موضوعات مربوط به جشنواره گفت: این جشنواره در بخش عادی با موضوعات آئینی، مذهبی و دفاع مقدس، انتظار و مهدویت، ایثار و شهادت، مدافعان حرم، استکبارستیزی، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی و در بخش ویژه نیز با موضوعات شهدای منطقه ارسباران، ارسباران منطقه شجاعت، زیبایی‌های منطقه ارسباران و بخش آزاد خواهد بود.

کریم‌پور در خصوص ضوابط و شرایط کلی آثار ارائه شده در موضوعات جشنواره افزود: هر شاعر آزاد است در مجموع حداکثر سه اثر عرضه نماید و ارائه آثار به زبان آذری و فارسی است، آثار ارائه شده نباید در دیگر فراخوان‌ها شرکت داده شده باشد یا در مجموعه‌ای به چاپ رسیده باشد.

معاون فرهنگی سپاه ناحیه اهر افزود: حضور افراد برگزیده در مراسم اختتامیه الزامیست و عدم حضور به منزله انصراف از جشنواره خواهد بود و ارائه اثر به جشنواره به منزله اجازه بهره‌برداری برگزار کننده از اثر بوده و آثار ارائه شده باید در قالب فایل word یا pdf و خط Zar با سایز 14 ارسال گردد.

کریم‌پور افزود: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره 10 آبان ماه 1395 است و قابل تمدید نیست.

وی در خصوص هدایای برگزیدگان این جشنواره گفت: به پنج نفر اول تندیس جشنواره، لوح افتخار و هدیه نقدی، به پنج نفر دوم تندیس جشنواره، لوح افتخار و هدیه نقدی، به پنج نفر سوم تندیس جشنواره، لوح افتخار و هدیه نقدی، به 6 نفر منتخب بخش ویژه تندیس جشنواره، لوح افتخار و هدیه نقدی و به سه نفر منتخب بخش آزاد تندیس جشنواره، لوح افتخار و هدیه نقدی در اختتامیه مراسم اهدا خواهد شد.

کریم‌پور افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی آذربایجان شرقی – اهر – پارک شیخ شهاب الدین اهری- معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه شهرستان اهر ارسال کنند.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.