مشهد؛

دورهمی تئاتریان مشهد برای درگذشت مرد اخلاق صحنه تئاتر

مراسم یادبود زنده‌یاد استاد سید رضا کمال علوی عصر امروز در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مراسم یادبود استاد رضا کمال علوی عصر امروز  با حضور دوست داران و اساتید برجسته تئاتر استان و خانواده مرحوم در سالن اصلی تیاتر شهر مشهد  برگزار شد.
معاون انجمن سینمایی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد در این مراسم  گفت : ایشان انسانی با اخلاق و کامل بودند که این ویژگی صفت " کمال تیاتر خراسان رضوی" را به شایستگی منتسب به رضا کمال علوی می کند.
دکتر لطفی مقدم دوست و همدوره استاد نیز با تعریف خاطره ای از هنرمند فقید گفت : آرزو داشتم بجای مجلس ترحیم ، مجلس تکریم رضا بود.

شهاب ملت خواه از هنرمندان تیاتر مشهد نیز با بیان اینکه درگذشت هنرمندان در شرایط فعلی و ضعف های موجود در بهره برداری تیاتر از آنان ، کم از شهادت نیست، اظهار کرد: این که پس از رفتن عزیزان مراسمی بگیریم دردی از روزگاران زیسته ایشان کاسته نمی شود. کاش زودتر حال یکدیگر را می پرسیدیم ، دور هم جمع می شدیم. کاش می شد هنرمند دغدغه بیمه نداشتن در روزهای کسالت خود نمی داشت.ما با بی توجهی به روح هنرمند لطمه زدیم. هر چند هنرمند فقید ، متواضع ، خنده رو و با اخلاق بود و دم نمی زد...
همسر استاد با تشکر فراوان از همراهی مردم هنر دوست مشهد گفت : به احترام اخلاق و ادب رضا دوست ندارم گلایه ای بکنم هر چه بود تمام شد.
جواد اشکذری  رییس انجمن هنرهای نمایشی استان  نیز از چاپ سری کتابهای تاریخ دیروز و امروز تیاتر مشهد خبر داد و گفت: جلد اول این مجموعه درباره فردوس سرایی ، جلد دوم درباره رضا رضاپور و جلد سوم قرار است در آینده نزدیک در باره یک عمر فعالیت هنری ، مصاحبه ها و زندگی رضا کمال علوی به چاپ برسد.

 دکتر سعید سرابی رییس اداره فرهنگ و ارشاد استان نیز در این مراسم با پیشکش لوح یادبود و هدیه ای به خانواده مرحوم دل جویی کرد.

سید رضا کمال علوی متولد شهریور 1336 مشهد ، کارشناس هنرهای نمایشی از دانشگاه هنرهای دراماتیک ، دارای مدرک درجه سه اداره فرهنگ و ارشاد، مسوول تیاتر حوزه هنری استان، قایم مقام مرکز تولید هنرهای نمایشی کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان استان، رییس کانون هنرمندان مشهد ، مدرس سینما و تیاتر در مراکز آموزشی دولتی و غیر دولتی و مرد صحنه های سخت و سترگ بود که هفت روز قبل به دلیل بیماری قلبی درگذشت و در قطعه هنرمندان بهشت رضا(ع) مشهد به خاک سپرده شد.

آخرین آرزوی این استاد ، رفتن دوباره روی صحنه و نقش آفرینی بود که متاسفانه هیچ گاه این رویا محقق نشد.

انتهای پیام//ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.