سنگ‌اندازی غربی‌ها در مسیر دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه ادامه دارد؛

رویترز: نشست وزرای خارجه اروپا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه مسکو و دمشق

وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان امروز برای اعمال فشار بیشتر بر روسیه و سوریه، در لوکزامبورگ دیدار می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، انگلیس، فرانسه و آلمان قصد دارند امروز (دوشنبه) طی نشستی در لوکزامبورگ، اتحادیه اروپا را مجاب کنند عملیات هوایی روسیه در سوریه را محکوم کند تا از این طریق، راه را برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه مسکو هموار کنند.

این سه کشور اروپایی همچنین با این ادعا که بمباران هوایی حلب باعث گرفتار شدن غیرنظامیان در حلب شده است، خواستار پایان دادن به حملات هوایی مسکو و ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به این منطقه هستند.

طبق گزارش‌های دریافتی، پس از نشست بین‌المللی اخیر درباره بحران سوریه که شنبه شب به درخواست آمریکا در لوزان سوئیس برگزار شد، وزرای خارجه کشورهای اروپایی در نشست امروز خود در لوکزامبورگ قصد دارند با طرح ادعای حمله هوایی روسیه به مراکز غیرنظامی حلب، انتقادات شدیدی را متوجه عملیات هوایی مسکو در سوریه کنند تا اتحادیه اروپا را متقاعد کنند در نشست آتی خود علیه این کشور موضع‌گیری کند.

«بوریس جانسون،» وزیر امور خارجه انگلیس، روز گذشته (یکشنبه) پس از دیدار با «جان کری» همتای آمریکایی خود و پیش از عزیمت به لوکزامبورگ در گفتگو با خبرنگاران از ضرورت افزایش فشارها بر روسیه سخن گفت.

وی در این گفتگوی رسانه‌ای در حالی دولت بشار اسد و روسیه را به «ارتکاب جنایات جنگی» در سوریه متهم کرد که گزارش‌های متعدد نهادهای بین‌المللی نشان می‌دهد جنایات جنگی عربستان علیه مردم یمن با کمک تسلیحاتی انجام می‌شود که انگلیس در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

با این حال، طبق گزارش رویترز، انگلیس و فرانسه با حمایت آلمان قرار است امروز در نشست لوکزامبورگ یک بیانیه سیاسی شدید‌اللحن را در محکومیت عملیات نظامی مسکو در سوریه قرائت کرده و خواستار آتش‌بس فوری در حلب و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و دولت مشروع بشار اسد شوند. 

بر اساس گزارش‌ها، بحث در مورد اعمال محدودیت در انجام مسافرت‌های خارجی و توقیف اموال دستکم 12 مقام روسی که در عملیات هوایی این کشور در سوریه مشارکت دارند و اعمال تحریم‌های نفتی و مالی بیشتر علیه دولت سوریه از موضوعاتی است که در دستور کار نشست امروز وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان قرار دارد.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
این اعمال تحریم جدیدا مانند جنگ شده و متاسفانه کشوری که وابستگی بیشتری پیدا کند زودتر شکست میخورد. چرا ما مجددا با کشورهای غربی اسنادی امضا می کنیم که وابستگی ما رو بیشتر میکند. باید به حرف رهبر کنیم و اقتصاد مقاومتی راه کاره پیروزی ما در این جنگ هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
کشور های اروپائی ، در تعامل با جهان شدیدا دنباله رو آمریکا بوده و منافع دولت و ملت خود را در این مسیر پایمال می کنند . در حالیکه روسیه با یک سیاست خارجی مثبت و شفاف آماده همه گونه همکاری با همسایگان و کشورهای هم قاره ای خود در زمینه همگرائی است ، نشست اتحادیه برای تحریم یک سیاست شکست خورده است و بیشترین ضربه آن به کشورهای بزرگ این اتحادیه وارد می شود . همین سیاست باطل رادر قبال ایران وسوریه دارند . این کشورها چون خودشان مستقل نیستند ، نمی توانند کشور های مستقل دیگر را ببینند و با آنها تعامل داشته باشند .
آخرین اخبار