700 فروشگاه مجازی در کشور تعطیل شدند

چند سالی است فروشگاه‌های آنلاین و کسب و کارهای مجازی رونق زیادی در ایران پیدا کرده‌اند و بسیاری از ما روزانه کالاهای موردنیاز خود را از این فروشگاه‌ها تهیه کرده و آنها را به وسیله پست یا پیک‌های درون شهری دریافت می‌کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، جالب است بدانید بنابر آماری که بتازگی اعلام شده، در حال حاضر 2115 فروشگاه اینترنتی در ایران فعالیت می‌کند. به گفته حسین مهری مدیرعامل شرکت ملی پست، در شش ماه اخیر دو میلیون مرسوله پستی در کشور جابه‌جا شده که فروشگاه‌ها و کسب و کارهای الکترونیکی سهم بالایی در آن داشته‌اند.

همچنین بنابر این آمار اعلام شده، اکنون 2115 فروشگاه اینترنتی مجازی در ایران فعالیت می‌کند و تاکنون 700 فروشگاه به دلیل فعالیت غیرمجاز تعطیل شده است. حسین مهری از ساماندهی فروشگاه‌های اینترنتی گفت و خبر داد تمام فروشگاه‌های مرتبط با تجارت الکترونیک باید نماد اعتماد را که پیش از این وزارت صنعت متولی آن بود، از شرکت ملی پست دریافت کنند.

مهری همچنین در این خصوص توضیح داد: «اکنون تمام فعالیت‌های مرتبط با حمل و نقل کالا غیر از پست در کشور غیرمجاز بوده و فعالان این حرفه باید تا مرداد سال آینده نسبت به دریافت مجوز فعالیت اقدام کنند؛ در غیر این صورت جلوی فعالیت‌ آنها گرفته خواهد شد.»

استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی و شیراز بیشترین ترافیک تجارت الکترونیک را طی شش ماه گذشته داشته‌اند.

منبع: جام‌جم آنلاین

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.