نهادهای رسانه‌ای پروان قتل محمد یعقوب شرافت را محکوم کردند

ده ها تن از خبرنگاران و نهادهای حامی رسانه در ولایت پروان از افزایش موارد خشونت و قتل خبرنگاران در کشور ابراز نگرانی کرده و قتل خبرنگار تلویزیون ملی در ولایت زابل را محکوم کردند.

خبرنگاران و نهاد های حامی رسانه های پروان قتل محمد یعقوب شرافت را محکوم کردندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، این خبرنگاران وحامیان رسانه های پروان که در ریاست اطلاعات وفرهنگ ولایت پروان جمع شده بودند افزایش خشونت در برابر خبرنگارن را نگران کننده دانسته واز حکومت خواهان رسیدگی به تامین امنیت و مصوونیت خبرنگاران شدند.

عبدالواحد هاشمی، رییس اطلاعات و فرهنگ پروان که در این گردهمایی صحبت میکرد، گفت: قتل این خبرنگار نشان دهنده تداوم ظلم وجنایت در برابر مردم افغانستان است.

او گفت: " زمانيكه يك خبرنگار به قتل ميرسد به هر نوعی كه باشد نشان دهنده ظلم و استبداد در برابر مردم و رسانه ها است."

در همين حال حال احمد هنایش یکی از خبرنگاران کشور گفت در حال حاضر یگانه دست آورد افغانستان آزادی بیان و رشد رسانه ها است و افزایش خشونت در برابر خبرنگاران، صدمه به آزادی بیان خواهد بود.

آقای هنايش گفت:" به هیچ پرونده خبرنگارانی که مورد خشونت قرار گرفتند رسیده گی از سوی حکومت صورت نگرفته است تمام وعده های حکومت در حد یک شعار باقی مانده است و بايد توجه شود كه دست آورد آزادی صدمه نبيند."

در همین حال برخی از باشندگان ولایت پروان خبرنگاران را یک نیروی فعال کشور دانسته  و می گویند برخی کسانیکه در درون حکومت ایفای وظیفه کرده و آغوشته به انجام کارهای نا مشروع هستند و بخاطر پنهان کردن اعمال ناشاسیته شان می خواهند خبرنگارن را به قتل برسانند.

اين گردهمایی در حالی در ولایت شمال کابل بخاطر افزایش خشونت در برابر خبرنگارن برگزار شد، که یعقوب شرافت خبرنگار تلویزون ملی افغانستان دو روز قبل در شهر قلات مرکز ولایت زابل در نزدیکی منزل اش توسط افراد مسلح ناشناس به قتل رسید.

بخدی نوشت: قرار گزارش‎ها در حال حاضر حدود ده هزار خبرنگار در ۷۵ شبکه تلویزیونی، حدود دو صد رادیو و صدها رسانه چاپی کار می‎ کنند که در بیشتر موارد از خشونت در برابر آنان گزارش‎های به نشر رسیده ‎است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.