تبریز؛

طلاق 24 درصدی در آذربایجان شرقی

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: 24 درصد ازدواج ها در استان به طلاق منتهی می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سردارحسن استورآذر در نشست " تحلیل و بررسی اجرای اولین دوره کارگاه های توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به آمار طلاق در استان گفت: متاسفانه بر اساس آخرین آمار، 24 درصد ازدواج ها به طلاق منجر می شود که این آمار در شهرستان تبریز، بسیار اسف ناک تر از آمار استانی است و به جرات می توان گفت که شهرستان ها، روی تبریز را سفید کرده اند.

وی با تقدیر از عملکرد سازمان جهاد دانشگاهی استان در برگزاری این دوره های آموزشی گفت: وجود سازمان جهاد دانشگاهی در سطح کشور، یک نعمت است و در استان نیز اقدامات درخشانی را شاهد بوده ایم.

وی با اشاره به اجرای سه پایش کشوری در حوزه مسائل اجتماعی در سه سال اخیر عنوان کرد: خوشبختانه وضعیت شاخص های اجتماعی استان از میانگین کشوری، بالاتر و بهتر است و در بعضی موارد جای تاسف است که جای ارزش ها و ضد ارزش ها در جامه تغییر می یابد.

وی با بیان اینکه متاسفانه بعد از دوره دفاع مقدس، شاهد سیر نزولی سرمایه های انسانی ارزشی و در نتبجه افزایش ناهنجاری های اجتماعی هستیم ادامه داد: در ماه های اخیر، پنج آسیب به عنوان آسیب های اولویت دار کشور مطرح شده که شامل  اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، فساد و فحشا و ... است که بر اساس ابلاغیه وزارت کشور، مقرر شده است که تمامی دستگاه ها اقدام به انجام کار خارق العاده بکنند نه اینکه وطایف ذاتی و روزمره خود را انجام دهند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری با تاکید بر لزوم تلاش در راستای افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه امور خانواده و بانوان ابراز کرد: تعداد سمن های فعال در استان در حوزه امور خیریه و موارد این چنینی خوب است ولی باید نهایت تلاش برای افزایش سمن های فعال در حوزه خانواده و بانوان افزایش یابد.

استوارآذر با اشاره به کنترل آسیب‌های اجتماعی در استان ادامه داد: خوشبختانه پس از استقرار دولت تدبیر و امید، استان آذربایجان شرقی در سایه تلاش مدیریت استان و دستگاه های مسئول، به استانی عاری از معتاد متجاهر تبدیل شده است.

 وی با انتقاد از فاصله عمیق دانشگاه ها با مسائل اجتماعی در استان و کشور افزود: برآیندی که در این خصوص در جامعه وجود دارد حاکی از عدم تعامل خوب دانشگاه با جامعه است.

 به گفته وی، عدم توجه برخی از نهادهای مسئول و سازمان ها به امر فرهنگ، باعث شده که حاکمیت ارزش ها نسبت به اوایل انقلاب در جامعه کاهش یابد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.