زنجان؛

استفاده از روشی نادر برای جراحی عروق در زنجان +تصاویر

برای اولین بار از روشی نادر برای جراحی عروق در بخش آنژیوگرافی بیمارستان آیت الله موسوی زنجان استفاده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ عمل جراحی استند گذاری عروق شکمی به روش غیرتهاجمی آنژیوپلاستیک توسط پزشکان زنجانی برای اولین بار در زنجان انجام شد.

فوق تخصص جراحی عروق در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران جوان در خصوص این عمل جراحی گفت:در این روش بجای جراحی باز قلب و عروق یک استند یا فنر داخل آئورت شکمی قرار می گیرد و دیگر نیازی به باز کردن قفسه سینه و شکم برای بیماران دارای ریسک بالا نیست.

دکتر طوبایی با اشاره به اینکه استان زنجان در عمل جراحی عروق شکمی از استان های پیشرو است افزود: قبلاً این عمل بصورت جراحی باز انجام می شد که آنوریسم را باز می کردند اما مساله کهولت سن که در بسیاری از بیماران قلبی و ریوی بچشم می خورد باعث افزایش ریسک عمل می شد و در نتیجه به رغم شرایط خطرناک بیمار در بسیاری موارداین عملانجام نمیشد، اما در روش جدیدشکم باز نمی شود بلکه از طریق آنژیوگرافی رگ های پا یک استند داخل آئورت شکمی بیمار جا می گیرد.

این پزشک متخصص ادامه داد:آنوریسم آئورت شکمی در سن بالا بسیار مهم است بگونه ای که اگر عمل انجام نشود آئورت در معرض پاره شدن استو مرگ بیمارحتمی است اما از سو ی دیگر بدلیل کهولت سن و مشکلات جانبی، اینبیماران در بسیاری موارد غیر قابل عمل هستند که خوشبختانه در جراحی جدید از روشی جایگزین برای دوری از ریسک بالای عمل استفاده می شود.

طوبایی عنوان کرد:این بیماری با افزایش سن بالا می رود و شیوع بسیاری در جامعه دارد . این بیماری هیچ علائم ویژه ای ندارد جز اینکه بیمار با درد مبهم شکمی و شکایت از توده مراجعه می کند که اگر پاره شود بیمار در دقایقی از بین می رود.

وی علل آنوریسم را فشارخون شریانی، چربی خون، دیابت، استعمال سیگار و دخانیات دانست که در سنین بالا خود را نشان می دهد.و گفت که از هر ده نفر یک نفر به آن دچار می شود.


استفاده از روشی نادر برای جراحی عروق در زنجان +تصاویر

استفاده از روشی نادر برای جراحی عروق در زنجان +تصاویر

استفاده از روشی نادر برای جراحی عروق در زنجان +تصاویر

استفاده از روشی نادر برای جراحی عروق در زنجان +تصاویر

انتهای پیام/ش

برچسب ها: عمل جراحی ، عروق ، پزشکی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه پیری
۲۲:۴۴ ۰۱ تير ۱۳۹۷
بهترین پزشک هم از جهت تخصص و هم از نظر اخلاقی. امیدوارم همیشه سلامت باشن.