اراک؛

فعالیت 2 هزار و 706 شرکت دانش بنیان در کشور

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از فعالیت 2 هزار و 706 شرکت دانش بنیان در کشورخبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گردهمایی مدیران عامل شرکت های دانش بنیان استان مرکزی در اراک گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری با رائه 14 خدمت از شرکت های دانش بنیان و طرح های آنان حمایت می کند.
دکتر بهزاد سلطانی افزود: در حال حاضر 2هزار و 706 شرکت دانش بنیان در سراسر کشور فعالیت دارند که 500 شرکت در سطح پارک های علم و فناوری و 2200شرکت در شهرها مستقر هستند که یکی از برنامه های این صندوق تجمیع این شرکت ها در مجتمع های فناوری در شهرها است.
وی گفت: باید در معماری شهرهای کشور، مجتمع های فناوری بمنظور استفاده از پتانسیل علمی فارغ التحصیلان طراحی شود تا فناوری  و تکنولوژی در تمام کشور گسترش پیدا کند.
رئیس صندوق نواوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: از 2هزار و 706 شرکت در کشور 2 هزار و 612 شرکت طرح های خود را ارائه کرده اند که از این تعداد 1374 طرح با اعتبار 834 میلیارد تومان تصویب شده است و 553 طرح در دست ارزیابی قرار دارد.
دکتر سلطانی افزود: 200 میلیارد تومان بمنظور دفاتر کاری این شرکت ها در نظر گرفته شده است که در مجموع بیش از 1200 میلیارد تومان برای شرکت های دانش بنیان در کشور اختصاص داده شده است .
وی گفت: در بخش بیوتکنولوژی شرکت های دانش بنیان 280 میلیارد تومان در 3 سال گذشته اعتبار صرف شده است که آینده خوبی برای این بخش پیش بینی شده است و با به ثمر نشستن تحقیقات بخش بیوتکنولوژی در کشور می توانیم بزودی شاهد رشد چشمگیری در خاورمیانه و اسیا باشیم.
دکتر سلطانی افزود: استان مرکزی با توجه به اینکه یکی از قطب های صنعتی در کشور است و از ظرفیت های خوبی در بخش صنعت و دانشگاه برخوردار است باید شرکت های دانش بنیان بیشتری در این استان فعالیت داشته باشند.
وی گفت: 52 شرکت دانش بنیان در استان مرکزی فعالیت دارند که یک و 9 دهم تعداد شرکت های دانش بنیان کشور را به خود اختصاص داده است
وی افزود: شرکت های دانش بنیان استان مرکزی تا کنون 46 طرح را به صندوق ارائه کرده اند که یک و هفت دهم درصد کل طرح های کشور را  به خود اختصاص داده است .
همچنین رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی در این گردهمایی گفت: استان مرکزی از پتانسیل بالایی نسبت به صنایع برخوردار است و تمامی شهرستان های استان بخصوص شهرستان های اراک و ساوه دارای صنایع بزرگ هستند .
سنگی افزود: 102 شرکت در زمینه های صنایع فلزی ، صنایع ریلی ، صنایع شیمیایی ،  IT و اتوماسیون و ماشین الات تحت حمایت پارک علم و فناوری فعالیت دارند.
وی گفت: 52 شرکت دانش بنیان در استان مرکزی فعالیت دارند که 35 شرکت تحت حمایت کامل پارک علم و فناوری است.
 انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.