نظارت وزارت بهداشت بر آب شرب مصرفی کشور/ فعالیت 80 درصد بیمارستان ها برای بی خطر کردن پسماندها

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: 450 آزمایشگاه آب بر سلامت آب شرب کشور نظارت دارد.

به گزارشخبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خسرو صادق نیت رئیس مرکز سلامت محیط و کار امروز در اولین همایش بین‌المللی و نوزدهمین همایش ملی بهداشت محیط و توسعه پایدار در سالن همایش های برج میلاد اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در حوزه بهداشت محیط بحث بهداشت آب است.

وی بیان کرد: موضوع سلامت آب شرب آشامیدنی از معضلاتی است که با تغییرات اقلیمی روز به روز خودش را بیشتر نشان می دهد و نداشتن برنامه ریزی ما را با مشکلات جدی در این زمینه مواجه می کند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار تصریح کرد: علاوه بر نظارت های وزارت نیرو بر کیفیت آب، وزارت بهداشت نیز وظیفه نظارت با 450 آزمایشگاه آب بر سلامت آب شرب کشور را دارد.

صادق نیت عنوان کرد: ما از لحاط کیفی و آلودگی های میکروبی و شیمیایی به لحاظ آلودگی ها آب شرب توانستیم شرایط قابل قبولی را برای مردم فراهم کنیم.

وی بیان کرد: ارتقاء بهداشت محیط کشور ممکن نیست مگر با همکاری دستگاه های مختلف از جمله وزارت های بهداشت و نیرو و سایر ارگان ها تا بتوانند در این حوزه گام های اساسی بردارند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار اظهار داشت: اجرای برنامه نظارت ایمن بر آب در 16 کلانشر در حال اجرا و توسعه است که در مورد آلودگی هوا اقدامات ارزشمندی انجام شده است و علی رغم مشکلاتی که طی سالهای گذشته، نشان داده ایم که ما می توانیم وضعیت هوا را با کاهش آلاینده های محیطی بهبود ببخشیم.

وی افزود: در طول سه سال گذشته بار بیماری ها، مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا و بیماری های قلبی و عروقی و تنفسی کاهش قابل توجهی داشته است.

صادق نیت در خصوص بهداشت غذا تصریح کرد: اطمینان از وضعیت بهداشت غذا، استفاده از توان بخش خصوصی، فارغ التحصیلان و برنامه ریزی در این زمینه از جمله اقدامات وزارت بهداشت است که امیدواریم امسال شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در رابطه با سلامت خاک و پسماند بیمارستانی بیان کرد: بیش از 80 درصد بیمارستان های کشور ما در زمینه تفکیک ،مدیریت و بی خطر ساختن پسماند عفونی گام برداشته و در زمینه کاهش این آلودگی ها اقدامات مفیدی داشتند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار عنوان کرد: بحث اجرایی شدن برنامه پیوست سلامت برای طرح های ملی است به این معنی که تمام طرح های ملی باید قبل از اجرایی شدن از نظر اثر گذاری مورد ارزیابی قرار بگیرند و اگر تاثیر منفی بگذارد از قبل پیشبینی و تمهیدات لازم صورت گیرد.

صادق نیت بیان کرد: بحث مقابه کنترل و کاهش مصرف دخانیات از جمله موضوعات قابل طرح در  روز جهانی بهداشت محیط است که این مسئله معضل جهانی است که اقدامات و برنامه های مفصلی با همکاری ارگان های مختلف در این زمینه صورت گرفته است.

وی درپایان یادآور شد: بحث بهداشت محیط بحث مهمی است که نیاز به همکاری تمام ارگان ها دارد، همچنین برگزاری این همایش ها می تواند گامی موثر در زمینه توجه و اهمیت به کاهش آلودگی های محیطی باشد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار