مشهد،

اجرای طرح مردم یاری و کمک رسانی به مناطق محروم در تربت جام

طرح مردم یاری برای کمک رسانی به قشر آسیب پذیر در منطقه سمیع آباد تربت جام اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ فرمانده قرارگاه شمال شرق ارتش کشور با بیان اینکه این اقدام در راستای ارتقا سطح سلامت مردم در مناطق محروم و کم برخوردار انجام می شود گفت :ارتش جمهوری اسلامی ایران کمک به هم نوع را افتخار خود دانسته و بر خود لازم می داند علاوه بر ایجاد امنیت پایدار در کشور بخصوص در مناطق مرزی ، در هر زمان و مکانی به مردم مناطق محروم مرزی و کم برخوردار کمک و یاری برساند.

امیر جهانشاهی افزود : بیش از 30 پزشک مجرب و یکصد نیروی کادر در قالب دو تیم بهداشت و درمان اضطراری برای خدمات رسانی به مردم در منطقه سمیع آباد تربت جام حضور دارند.

امیر جهانشاهی ادامه داد : در این طرح متخصصین چشم، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، جراح عمومی، رادیولوژی، دندانپزشکی، طب اورژانس، زنان و زایمان، اطفال، پوست، داخلی، مامایی و پزشک عمومی حضور دارند.

در ادامه فرماندار تربت جام نیز در بازدید از این طرح گفت : معتقدیم اعتماد متقابل مردم و نیروهای مسلح می تواند باعث امنیت پایدار در این مناطق بشود.

رستمی تصریح کرد : این حرکت خداپسندانه و ستودنی جدا از ارتقا سطح سلامت مردم مناطق محروم به لحاظ بار عاطفی ، اخلاقی و پیوستگی نیروهای مسلح و مردم می تواند نقس بسیار مهمی در بازدارندگی نیز داشته باشد.

فرمانده گردان بهداشت و درمان شمال شرق نزاجا و فرمانده تیم طرح مردم یاری نیز اذعان کرد : گروه های بهداشت محیط، آزمایشگاهی، طب پیشگیری، مشاوره و روان شناس و دام پزشک این تیم را همراهی می کنند.

سرهنگ دکتر زحمتکش افزود : جهیزات همراه تیم پزشکی شامل سامانه های متحرک، اتاق عمل سیار، اتوبوس آمبولانسی، پست امداد و بیمارستان صحرایی جهت خدمت پزشکی به مراجعین پیش بینی شده است.

او ضمن رایگان اعلام کردن ویزیت و داروهای تجویز شده در این طرح برای مردم بیان کرد : در همین راستا و در جهت ترویج بهداشت در مناطق محروم بسته های بهداشتی نیز به صورت رایگان به مراجعین اهداء می گردد.

در این مدت بیش از 20 هزار نفر از مردم روستاهای بخش پایین جام تربت جام ویزیت شدند و این طرح به مدت یک روز دیگر تمدید شد.

انتهای پیام //م.ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار