آبادان ؛

انجام فلورایدتراپی برای ۷۰ هزار دانش آموز حوزه علوم پزشکی آبادان

۷۰ هزار دانش آموز حوزه علوم پزشکی آبادان فلورایدتراپی می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛قنواتی مسئول واحد سلامت دهان و دندان دانشکده علوم پزشکی آبادان در مراسم نواختن زنگ سلامت دهان و دندان در دبستان شاهد فتح خرمشهر، از اجرای طرح وارنیش فلوراید در مدارس ابتدایی حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد و گفت: در محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان ۷۰ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی وجود دارد که قرار است فلرورایدتراپی طی دو نوبت بر روی این دانش آموزان مقاطع شش گانه ابتدایی انجام شود.

اسماعیل قنواتی افزود: سال گذشته برای ۲۸ هزار دانش آموز مقاطع تحصیلی اول و دوم دبستان در دو نوبت که جمعیت کلی آنها ۵۶ هزار نفر می شود، وارنیش تراپی انجام شد و امسال نیز این ۷۰ هزار دانش آموز طی دونوبت فلورایدتراپی می شوند که جمعیت آنها معادل ۱۴۰ هزار دانش آموز خواهد بود.

وی گفت: کودکان در ایران حدود پنج تا ۶ دندان پوسیده، پر کرده یا کشیده دارند و هر دانش آموز ایرانی در پایان مقطع ابتدایی به صورت متوسط دو دندان پوسیده در دهان دارد که برنامه ریزی شده در پایان دوره اجرای طرح وارنیش فلوراید، دانش آموزان به تعداد دندان های دائمی خود یک دندان خراب و پوسیده داشته باشند و به عبارتی شاهد کاهش ۷۰ هزار دندان پوسیده باشیم.

مسئول واحد سلامت دهان و دندان دانشکده علوم پزشکی آبادان با یادآور شدن اینکه این طرح به صورت ملی در سراسر کشور اجرایی می شود، افزود: این طرح در کشور از سال ۹۳ و در سطح دانشکده علوم پزشکی آبادان از سال گذشته آغاز شد و قرار است طی دو نوبت که یک نوبت آن اکنون و نوبت بعدی آن پنج تا شش ماه آینده خواهد بود، اجرا شود.

قنواتی گفت: وارنیش فلوراید حدود ۴۰ درصد پوسیدگی ها را کاهش می دهد و امسال در سطح دانشکده آبادان به ازای هر یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز یک نفر مسئول انجام این کار شده است.

مسئول واحد سلامت دهان و دندان دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان، به اجرای طرح فیشورسیلانت(شیاربندی دندان) همزمان با اجرای فلورایدتراپی در مدارس ابتدایی خبر داد و افزود: یونیت سیاری برای انجام فیشورسیلانت در نظر گرفته شده تا علاوه بر وارنیش فلوراید با انجام شیاربندی دندانی برای دانش آموزان اقدام به پیشگیری از پوسیدگی دندان ها شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.