در پی بالا گرفتن اختلافات لندن و پاریس؛

فشار بر سیاستمداران فرانسه بخاطر بحران کاله افزایش یافته است

فشارها برای انتقال نظارت‌های مرزی انگلیس بر پناهجویان، از شهر کاله فرانسه به داخل خاک انگلیس افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری نشریه گاردین، شهر کاله به میدان نبرد سیاسی در فرانسه تبدیل شده و فشارها بر روی سیاستمداران فرانسوی برای پاره کردن قرارداد "توکه" میان لندن و پاریس افزایش یافته است. طبق این قرارداد، بررسی‌های ورود مهاجران به انگلیس در خطوط مرزی فرانسه و شهر کاله انجام می‌شود. 

آلن ژوپیه، نخست وزیر سابق فرانسه و نامزد آینده ریاست جمهوری این کشور، که هفته گذشته خواستار مذاکرات مجدد درباره قرار داد توکه بود، گفت: ما نمی‌توانیم اتفاقاتی که در کاله رخ می‌دهد را تحمل کنیم. اتفاقات کاله برای کشور ما یک فاجعه است و به طور قطع این اتفاقات به طور جدی عواقب اقتصادی و امنیتی برای مردم شهر کاله در پی دارد.

وی افزود: گام نخست این است که قرارداد توکه را محکوم کنیم. ما نمی‌پذیریم انگلیس فرآیند انتخاب پناهجویان را در قلمروی فرانسه انجام دهد. 

این درحالی است که ترزا می، نخست وزیر انگلیس، درخواست ریاست جمهوری فرانسه مبنی بر جابه جایی مرز کاله به شهر کنت، واقع در جنوب شرقی انگلیس را رد کرده است. کاله هم‌اکنون میزبان هزاران مهاجری است که پشت آب‌های انگلیس باقی مانده‌اند. 

فرانسه و انگلیس قراداد توکه را در 4 فوریه 2003 (15 بهمن 1381) امضا کردند. براساس این قرارداد دوجانبه، بخشی از مرز انگلیس با فرانسه در کاله قرار می‌گیرد. این امر به نیروهای مرزداری انگلیس اجازه می‌دهد به جای بررسی‌ گذرنامه افراد در خاک انگلیس، این کار را در شهر ساحلی کاله فرانسه انجام دهند. 

با وجود بالا گرفتن اختلافات دو کشور، وزیر کشور فرانسه و انگلیس در دیدار ماه اوت خود بر ادامه اجرای قرارداد توکه و بررسی مرزی انگلیس در خاک فرانسه تاکید کردند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار