سرخو در صحن شورای شهر تهران:

واگذاری یک پروژه چند میلیاردی به یک CD فروش/ "ر-الف" محتاج نان شب بود که پروژه میلیاردی را گرفت

عضو شورای شهر تهران گفت: در سال 82 پروژه به شرکتی واگذار شد که کار صاحبان آن CD فروشی بود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن سرخو عضو شورای اسلامی شهر تهران در سیصدمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه ) در ساختمان شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، با اشاره به موضوع ساخت مگا مل در شهرک اکباتان، اظهار داشت: شهرداری در سال 82 از 198 هزار متر مربع زمینی که برای فضای سبز در نظر گرفته بود، 35 هزار متر را به ساخت مگامال اختصاص داد.

وی افزود: نکته جالب این است که ساخت مگامال به یک شرکت مالزیایی که صاحبان آن یک ایرانی به نام ر- الف و یک مالزیایی به نام ع-ب بود، واگذار شد، به این ترتیب که 51.6 درصد برای شهرداری و 48.4 درصد برای این شرکت باشد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: قرار بر این شد تا آورده شهرداری زمین و مجوز به ارزش 63 میلیارد تومان باشد و آورده شرکت مالزیایی 62 میلیارد تومان، در سال 85 که کار اجرایی آغاز شد، این شرکت مالزیایی یک پیمانکار ایرانی استخدام کرد اما یک ریال به پیمانکار پول نداد.

وی تأکید کرد: شرکت مالزیایی تاکنون که این پروژه، 65 درصد پیشرفت را داشته است، یک ریال نیاورده و میلیاردها تومان سود برده است، در بررسی ها مشخص شد که این شرکت مالزیایی کارش فروش CD بوده و ر-الف در آن زمان لنگ 500 هزار تومان بوده و نان شب را با قرض تهیه می کرده است.

سرخو با طرح این سوال که چگونه پروژه به چنین فرد و شرکتی واگذار شده بی آن که سابقه‌ای داشته باشد، گفت: جالب است که از این شرکت خارجی هیچ ضمانتی دریافت نشده است.

وی افزود: 2 نفر از معاونان وقت شهرداری تهران این قرارداد را امضا کرده اند، ضمن اینکه سال 88 ، شرکتی به نام مهرگان متعلق به تعاونی نیروی انتظامی اقدام به خرید سهام شرکت مالزیایی به مبلغ 50 میلیارد تومان می کند که بعد از آن 49 درصد سهام، 61 درصد به مهرگان، 15 درصد پیمانکار 3 درصد مشاور و 19 درصد به ر- الف رسیده است.

عضو شورای شهر یاد آور شد: ر- الف انحصار پمپ بنزین را هم برای خود برداشته است و هایپر‌مارکت آن به مبلغ 250 میلیارد به شرکت جهاد فروخته می‌شود و بعد همین هایپرمارکت 70 میلیارد گران‌تر به بانک شهر فروخته می شود.

وی افزود: سوال این است که چرا 70 میلیارد گران‌تر، بانک شهر خریده است؟ چگونه یک CD فروش پروژه را گرفته است؟ و چرا تاکنون شهرداری و ناجا که سهام دار هستند واکنشی نشان نداده اند و موضوع را بررسی نکرده اند؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۵
من هیچ نظری ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۵
باتشکراز باشگاه خبرنگاران جوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۵
الان همش هایپر و مارکت و... ساخته میشه مصرفگرایی و خریدگرایی تا کجا
آخرین اخبار