اصفهان؛

استفاده از ظرفيت های علمي و اجتماعي در مسير توسعه

بايد از ظرفيت بزرگ علمي و اجتماعي براي اصلاح خطاهاي رخ داده در مسير توسعه استفاده كنيم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مديركل دفتر آموزش و مشاركت هاي مردمي سازمان حفاظت محيط زيست كشور در دومين كنفرانس بين‌ المللي اكولوژي سيماي سرزمين در دانشگاه صنعتي اصفهان با تأكيد بر لزوم حفظ طبيعت كشور همزمان با فراهم‌ آوردن تأمين معيشت پايدار براي مردم، گفت: بايد از ظرفيت بزرگ علمي و اجتماعي براي اصلاح خطاهاي رخ داده در مسير توسعه استفاده كنيم.

محمد درويش، به حمايت سازمان حفاظت محيط زيست و دفتر مشاركت‌هاي مردمي اين سازمان از طرح‌هاي منطقي، مفيد و هدفمند اشاره كرد و افزود : رفتن به سمت وابستگي معيشت به آب و خاك يك خطاي راهبردي است و براي تغيير اين مسير بايد شجاعت لازم در تصميم‌ گيري را داشته باشيم.

رئيس هيات مديره انجمن بين المللي اكولوژي سيماي سرزمين(IALE-iran) هم گفت : 300 مقاله از هشت كشور و ۲۴ دانشگاه داخل كشور به دبیر خانه این كنفرانس ارسال شد،كه از اين تعداد ۳۵ مقاله بصورت سخنراني و ۱۴۰ مقاله بصورت پوستر ارائه مي شود.

سيما فاخران برگزاري سه نشست‌ تخصصي با موضوع تنوع زيستي و حفاظت در مقياس سيماي سرزمين، تغييرات كاربري اراضي، پايش و مديريت سيماي سرزمين، طراحي منظر و فضاي سبز و محيط زيست شهري برگزاري هشت كارگاه تخصصي با موضوع مُدل سازي آلودگي صوتي در محيط‌هاي طبيعي، ژنتيك سيماي سرزمين و طراحي متفكرانه و خلاقانه زيست محيطي را از ديگر برنامه هاي اين كنفرانس بين المللي بيان كرد.

عضو آكادمي علوم كشور چين نيز با ابراز خرسندي از حضور در دومين كنفرانس بين‌المللي اكولوژي سيماي سرزمين، توسعه همكاري‌هاي علمي و پژوهشي ميان دانشگاه صنعتي اصفهان و آكادمي علوم چين را خواستار شد.

پروفسور 'ليو'، بيابانزايي و قرار گرفتن در منطقه خشك و نيمه خشك را يكي از مهمترين چالش هاي پيش روي استان شين جيانگ چين دانست و گفت: مشابهت‌ اقليمي و فرهنگي استان هاي اصفهان و شين جيانگ، مي تواند موجب بررسي راهكارهاي مشترك براي كسب راه حل مؤثر در اين زمينه شود .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.