این دانشگاه برای تحصیل 27 هزار دانشجو ظرفیت دارد که در سال تحصیلی جاری 11 هزار و 500 دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ پیرایش رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان گفت: 49 درصد رشته های تحصیلی این دانشگاه مرتبط با بخش صنعت، 34 درصد مرتبط با بخش مدیریت و خدمات اجتماعی، 14  درصد مرتبط با بخش فرهنگ و هنر و 2 درصد مرتبط با بخش کشاورزی هستند.
وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی به عنوان یک دانشگاه نسل سوم، ماموریت و رسالت تربیت و پرورش نیروهای مهارتی و حرفه ای برای بخش های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی را دارد.
پیرایش خاطرنشان کرد: در زمان حاضر 71 درصد دانشجویان شاغل به تحصیل در مراکز دانشگاه علمی کاربردی استان را مردان تشکیل می دهند.
پیرایش خاطرنشان کرد: تشکیل شورای جذب هیات علمی به منظور انتخاب مدرسان دارای صلاحیت برای تدریس، الزام مراکز به تهیه طرح درس و معرفی منابع معتبر از جمله این اقدامات است.
 
گفتنی است از این تعداد 18 مرکز فعال هستند و 2 مرکز تعاون روستایی و جهاد کشاورزی به دلیل کاهش متقاضی تحصیل به صورت نیمه فعال هستند و درصورت نداشتن متقاضی تعطیل می شوند.
همچنین بیشتر مراکز این دانشگاه برخاسته از دل صنعت هستند و دانشگاه علمی کاربردی توانسته است به عنوان یک دانشگاه نسل سومی و مهارت محور، خود را در بدنه صنعت جا دهد.
 
انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.