حمل و نقل هوشمند در تبریز

با آغاز به کار نرم افزار قونقا حمل ونقل درون شهری در شهر تبریز به صورت هوشمند خواهد بود.

حمل و نقل هوشمند در تبریز
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛یک شرکت استارت آپ با همکاری شهرداری تبریز نرم افزار هوشمند استفاده از تاکسی  به صورت متمرکز و هوشمند را طراحی، ساخته و راه اندازی کرده است.
به گفته سازنده این نرم افزار شهروندان تبریزی ببه صورت رایگان می توانند این نرم افزار را از پایگاه اینترنتی qonqa.ir دریافت و  با استفاده از این نرم افزار موبایلی به وسیله گوشی خود تاکسی مورد نظرشان را درخواست و نزدیکترین تاکسی آنها را به محل مورد نظرشان را برساند.
حامد صفری افزود:اطلاع از بها سفر قبل از درخواست و پرداخت الکترونیکی آن و جلوگیری از گردش بی مورد خودروها و تاکسی ها و تسهیل ترافیک درون شهری و کاهش آلودگی صوتی و هوا و صرفه جویی در زمان و توسعه پایدار شهری   از اصلی ترین مزیت های استفاده از این اپلیکیشن هوشمند می باشد.
وی تاکید کرد:با نظارت و مانیتورینگ هوشمند شهروندان و مسافران و گردشگران با امنیت خاطر بیشتری به مقصدشان خواهند رسید.
صفری با اشاره به در نظر گرفتن ارزیابی و نظارت عملکرد رانندگان در این سامانه  ابراز امیدواری کرد با فرهنگ سازی  استفاده از تکنولوژی های نوین و ارائه آموزش های لازم به شهروندان و رانندگان ،شهر تبریز در زمینه حمل و نقل مسافران و گردشگران خارجی میزبان شایسته ای در سال 2018 میلادی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی باشد.
وی با بیان اینکه تمامی امکانات ارائه شده توسط این نرم افزار رایگان بوده  یاد آور شد: این سامانه خود هیچگونه خدمات حمل و نقلی ارایه نمی دهد و تنها بستر و زیر ساخت های لازم را برای مسافران و رانندگان آماده کرده است.
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار