امشب هلال ماه صفر در اين مناطق كشور با چشم قابل رويت است

ركورددار رويت هلال ماه در جهان گفت: با توجه به ارتفاع هلال ماه صفر در روز دوشنبه، رويت قمر زمين در برخی مناطق كشور با چشم غير مسلح و در سراسر ايران با ابزار امكانپذير است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن قاضي ميرسعيد، عضو هیات علمی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در مورد رويت هلال ماه صفر روز دوشنبه گفت: هلال ماه در تمام پهنه ايران با چشم مسلح و به كمك ابزار قابل رويت است.

وی افزود: روز سه‌شنبه به علت ارتفاع 10 درجه اي قمر زمين، مردم در سراسر كشور با چشم غيرمسلح مي توانند هلال ماه صفر را در آسمان نظاره‌گر باشند.

ركورددار رويت هلال ماه در جهان ادامه داد: باتوجه به اينكه ارتفاع هلال ماه در زمان غروب خورشيد تا حدودي كم است، رويت هلال ماه در برخي از نقاط كشور با چشم غير مسلح و در مناطقي با چشم مسلح قابل رويت است.

عضو هیات علمی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به ارتفاع هلال ماه صفر در روز دوشنبه اظهار داشت: ارتفاع قمر زمين در مناطق جنوبي كشور مانند بندر جاسك در زمان غروب خورشيد حدود هشت درجه و در مناطق شمالي كشور حدود هفت درجه است.

وي افزود: همين يك درجه ارتفاعش بيشتر ماه باعث مي شود كه احتمال رويت در مناطق جنوبي كشور (از اصفهان به پايين) براي رصدگران داراي تجربه و با چشمان تيزبين و بدون ابزار، در شرايط آب و هوايي خوب افزايش پيدا كند البته رويت ماه صفر در مناطق شمالي و مركز ايران با چشم غيرمسلح بعيد نيست اما بسيار به سختي و با احتمال خيلي كمي ممكن است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار