مشهد؛

معرفی فرهنگ ایران به آلمانی ها، هدف گردشگر آلمانی

ایران شناس آلمانی هدف از سفر به ایران را معرفی فرهنگ وآداب و رسوم مردم به آلمانی ها و دیگر اروپاییان دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، "هارتمون نیمان" گفت: با توجه به علاقه ای که به فرهنگ، آداب و رسوم مردم ایران پیدا کرده ام در حد توانم تلاش می کنم تا این سرزمین را به آلمانی ها و دیگر اروپاییان معرفی کنم.

وی که در قالب سرپرست یک گروه گردشگر به تربت حیدریه سفر کرده بود در حاشیه بازدید از موزه مردم شناسی این شهر گفت: کتابی با عنوان "راهنمای سفر به ایران" به زبان آلمانی نوشته ام که بخشی از آن به معرفی فرهنگ و جاذبه های خراسان رضوی و نیز منطقه تربت حیدریه اختصاص دارد.

این ایران شناس آلمانی افزود: قبل از سفر به ایران، به صورت تحقیقات کتابخانه ای با فرهنگ غنی مردم این سرزمین آشنا شده بودم و سپس تلاش کردم با سفر به ایران و بازدید از شهرهای مختلف، از نزدیک مشاهدات خود را به زبان آلمانی و برای هم وطنان خود ثبت و ضبط کنم.

وی با بیان اینکه پارسال نیز به استان خراسان رضوی سفر داشته است، گفت: سفر پاییزی من به ایران ویژه استان های خراسان رضوی و جنوبی، برای بازدید از کشتزارهای زعفران در شهرهای این 2 استان است.

نیمان که به همراه هفت گردشگر آلمانی به خطه خراسان سفر کرده، افزود: در این تور گردشگری تاکنون به شهرهای مشهد و تربت حیدریه سفر کرده ایم و سفر به فردوس، قائن و بیرجند در استان خراسان جنوبی، از برنامه های بعدی سفر ماست.

همه ساله در فصل برداشت زعفران شهرستان های تربت حیدریه و زاوه میزبان شمار زیادی از گردشگران خارجی و داخلی هستند که برای دیدن چشم اندازهای زیبای مزارع زعفران و آشنایی با نحوه چیدن و فرآوری طلای سرخ به این خطه سفر می کنند.

مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری و شهرستان 72هزار نفری زاوه در 176 مشهد واقع است.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.