فلاحت پیشه در مخالفت با دانش آشتیانی:

آقای دانش آشتیانی تحصیلات شما به کار آموزش و پرورش نمی آید+ فیلم

فلاحت پیشه در مخالفت با دانش آشتیانی گفت :تحصیلات شما تحصیلاتی نیست که به کار آموزش و پرورش بیاید.

آقای دانش آشتیانی تحصیلات شما به کار آموزش و پرورش نمی آیدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام اباد غرب در صحن علنی امروز  در مخالفت با وزیر پیشنهادی اموزش و پرورش دانش آشتیانی گفت: من شروع بحث خود را خطاب به رئیس جمهور شروع می‌کنم که دید ترمیم ایشان خوب است ولی دید ترمیمی باید آسیب‌شناسانه باشد.

وی ادامه داد:مشکلات کشور براساس شاخص‌های موجود این است که ما ضعف‌های مدیریتی و مفاسد اقتصادی بیش از تحریم به کشور ما آسیب زده و انتظار ما این بود که ترمیم‌هایی صورت بگیرد که این امر انجام نشد .

نماینده مردم اسلام اباد غرب بیان کرد:از نمایندگان در مجلس خواهش می‌کنم که کاملا صنفی سخن بگویند و احیانا سیاسی صحبت نکنند من خدمت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ارادت دارم اما چند نکته را عرض می‌کنم: اولا تحصیلات شما تحصیلاتی نیست که به کار وزارت آموزش و پرورش بیاید زیرا اعتقاد من بر این است که فضای فکری ما اگر هم‌خوان با فضای مدیریتی‌مان نباشد نمی‌توانیم برای حوزه مدیریتی خود کار اساسی انجام بدهیم با توجه به تحصیلات شما که مهندسی راه و ساختمان است من این موارد را بیان کردم.

عضو کمیسیون امنین ملی تصریح کرد: دوما سوابق عمدتا غیرآموزش و پرورشی شما است و البته بر روی سوابق آموزش و پرورشی شما نیز بحث داریم مانند مجتمع مفید که در میان غیرانتفاعی‌ها اشرافی‌تر از سایر غیرانتفاعی‌ها است، درد ما این است که دوستانی که در سایر وزارتخانه‌ها در آموزش و پرورش مسئولیت گرفته‌اند براساس اصل 30 قانون اساسی عمل نکردند و روزبه روز ما از آموزش دولتی دور شده‌ایم.

نماینده مردم اسلام آباد تصریح کرد: متأسفانه در برنامه پیشنهادی شما هم جایگاهی برای آموزش دولتی درنظر گرفته نشده و این نگرانی کلی کشور است علاوه بر این در مکان‌های دیگری که می‌گویید باید مسئولیت آن را کاملا بپذیرید در موارد مختلف از جمله تحصن، فتنه و موارد دیگر باید مسئولیت آنها را نیز بپذیریم.

فلاحت پیشه تاکید کرد:  آموزش و پرورش حوزه بسیار حساسی است تجربیات کاری مختلف نیز این را ثابت کرده چون وزیر پیشنهادی با بدنه آموزش و پرورش آشنایی ندارد نمی‌تواند مشکلات آموزش و پرورش را حل کند برخی از دوستانی که با 700 میلیون تومان به عنوان پاداش پایان کار بازنشسته می‌شوند چگونه می‌توانند دردی از یک بازنشسته معلم که با یک میلیون تومان پاداش کار می‌گیرد را دوا کنند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور گفت، کسی را به عنوان وزیر آموزش و پرورش آورده‌ایم که این وزارتخانه را به آموزش عالی و وزارت علوم نزدیک کند اگر می‌خواستید این مشکل حل شود یک نفر از آموزش و پرورش می‌آوردید دوستانی که از جای دیگر آمده‌اند درد صنفی آنجا را دارند نه درد آموزش و پرورش من برنامه صفحه 5 شما را با برنامه فانی وزیر آموزش و پرورش سابق و برخی از وزرای گذشته مقایسه کردم و فقط شعار داده شده بود و عملا اتفاقی نیفتاده همین جا هم هیچ طرح عملیاتی ارائه نشده است غرامت معلمان معیشت معلمان رتبه‌‌بندی معلمان هم طرازی معلمان وغیره در این طرح غایب است روز به روز شکاف بین حقوق و مزایای معلمان و مسئولان کشوری بیشتر می‌شود.

 فلاحت‌پیشه اظهار اشت: برخی از دستورانی که در رأس داده می‌شود در بدنه اجرا نمی‌شود و درد این عزیزان دوا نمی‌گردد بنده درک نمی‌کنم مدیرانی که بخش اعظمی از خانواده آنها در خارج از کشور زندگی کرده‌اند برای ملت ایران مدیریت کنند اگر ایران سرزمین ما است چرا خانواده آنها در اینجا زندگی و درس نمی‌ خوانند شما در برنامه 30 در صفحه 14 تأکید کردید که براساس تعهدات بین‌المللی من  نظام آموزشی را شکل می‌دهم این تعهدات بین‌المللی از آن دسته از تعهدات بین‌المللی است که یونسکو و سایر نظامات تصمیم‌گیری نظام‌های لاییک غربی شکل گرفته است.

وی گفت: من نگران هستم روشی که در صفحه 3 شما به عنوان مونته سوری گفته‌اید یکی از این نظام‌ها باشد روشی که مونته سوری بیان می‌کند روشی است که به عنوان تجربی هر دانش آموزی هر چیزی را در مدرسه تجربه کند یاد می‌گیرد که این بسیار خطرناک است پس اصول اسلامی و اخلاقی ما کجا می‌رود موضوع بعدی در صفحه 5 است که شما گفته‌اید تمرکز می‌کنید بر اجرای سند بنیادین آموزش تمرکز بر اجرای مضامین جناب آقای آشتیانی مشکل اساسی جامعه این است که سند بنیادین آموزش و پرورش در کشور اجرا نمی‌شود، سندی که مقامات عالی کشور برآن تأکید دارند تازه شما گفته‌اید که برای اجرای مضامین آن می‌‌خواهید تمرکز کنید؟ در صفحه 7 گفته‌اید بررسی محتوایی سند بنیادین آموزش و پرورش، یعنی آیا این سند را قبول ندارید؟ بررسی محتوا یعنی بازگشت اول.

انتهای پیام/



لینک دانلود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
درود بر اقای فلاحت پیشه نماینده عزیز ما
آخرین اخبار