ایجاد مرکز فوتونیک و فناوری های کوانتومی در سازمان انرژی اتمی

رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی گفت: فعالیت و ایجاد یک مرکز در زمینه فتونیک و فناوری های کوانتومی در سازمان انرژی اتمی به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین خلفی رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی در حاشیه چهارمین کنگره لیزر در دانشگاه شریف در جمع خبرنگاران گفت: یکی از موارد مهمی که پیرو راهنمایی‌های مقام معظم رهبری و به دستور ریاست سازمان انرژی اتمی دیروز در سازمان پایه‌گذاری شد، بحث فتو‌نیک و فناوری‌های کو‌انتومی است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه روز گذشته فعالیت و ایجاد یک مرکز در زمینه فتو‌نیک و فناوری‌های کو‌انتومی در پژوهشگاه علوم و فنون سازمان انرژی اتمی به تصویب رسید، افزود: هدف ما از احداث این مرکز جذب نیروهای متخصص و سطح بالا در زمینه علوم نوین و روز دنیا است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی گفت: با ایجاد این مرکز جوانان پژوهشگر در زمینه علوم نوین مانند مخابرات، محاسبات پیشرفته و با سرعت‌های بالا و مباحث درهم تنیدگی کو‌انتومی (Quantum Entanglement) که جزو دانش‌های روز دنیا‌ است فعالیت می کنند.

وی اظهار داشت: در سال 2016 تعدادی مراکز در کشورهای پیشرفته در زمینه این علوم نوین فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند ما نیز همزمان با این کشورها شروع این فعالیت‌ها را در این زمینه در سازمان انرژی اتمی رقم زدیم و این موضوع نشان‌دهنده پتانسیل بسیار بالای جوانان دانشمند ایرانی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار