اینترسپت نوشت:

وقتی سعودی‌ها بمباران یمن را با سیاست متحجرانه «کتک زدن همسر» مقایسه می‌کنند!

سفیر عربستان در آمریکا با مقایسه کردن حملات این کشور به یمن با «کتک زدن همسر» تأکید کرد بمباران یمن ادامه خواهد یافت.

وقتی سعودی‌ها بمباران یمن را با سیاسیت متحجرانه «کتک زدن همسر» مقایسه می‌کنند!
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی اینترسپت نوشت: شاهزاده عبدالله آل سعود، سفیر عربستان در آمریکا پاسخ به این سوال که آیا به استفاده از سلاح های خوشه ای در یمن، ادامه خواهید داد؟ گفت «سوال شما  شبیه به این سوال است که آیا کتک زدن زنان خود را متوقف می کنید؟»

در کنفرانس سالانه سیاستگذاران عرب- آمریکایی هفته گذشته- با حمایت مالی شرکت های نفتی شورون، اکسون موبیل و کونوکو فیلیپس و پیمانکاران سلاح لاکهید مارتین، ریتون و بوئینگ- سفیر سعودی یکی از سخنران اصلی بود.

وی به حضار که شامل مقامات نظامی آمریکایی و نیز پیمانکاران دفاعی و مدیران اجرایی نفتی بودند، گفت: «اقدام ائتلاف سعودی در بمباران یمن، عادلانه، مشروع و با حمایت فراوان انجام می شود و این بمباران ادامه خواهد یافت و فرقی نمی کند چه هزینه ای دارد.» 

آل سعود گفت «هرکسی که زندگی افراد را به خطر بیاندازد و به مرزها تجاوز کند، در هرجایی از منطقه، ما به حمله به آنها ادامه خواهیم دارد. هرکسی که بخواهد مشکل یمن را حل کند، باید بداند چه کسی مسبب همه این مشکلات است.» 

وی در واقع با گفتن این موضوع خواست نشان دهد که سعودی ها مسئول درد و رنج کنونی یمنی ها نیستند. وی افزود «به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد چنین اتفاقی در آینده رخ دهد و فرقی نمی کند که این موضوع برای ما چقدر هزینه داشته باشد.»

عربستان سعودی بمباران یمن را در مارس 2015 آغاز کرد، مدت کوتاهی بعد از این که حاکم تحت حمایت عربستان به ریاض فرار کرد.

بر اساس گزارش سازمان ملل، عربستان سعودی مسئول کشته شدن بیش از ده هزار نفر در درگیری های یمن است. ائتلاف به رهبری عربستان سعودی، بارها به اماکن شهری از جمله منازل، مزارع، کارخانه ها، بازارها، بیمارستان ها و مدارس حمله کرده است.

زمانی که اینترسپت سوال کرد که چرا عربستان سعودی به حمله به اهداف شهری ادامه می دهد، سفیر عربستان در آمریکا پاسخ داد «دوست نداریم این کارها را انجام دهیم. اگر این بمباران تنها یک پیروزی نظامی بدون توجه به زندگی انسان ها بود، به طور قطع صعده[یکی از پایگاه های حوثی ها] را بمباران می کردیم.»

در ماه مه، سخنگوی ائتلاف به رهبری سعودی ها در تلویزیون دولتی سعودی اعلام کرد که کل استان صعده یک هدف نظامی است و به شهروندان آن هشدار داد آنجا را ترک کنند.

اِلی مَسی از نشریه این دیز تایمزIn These Times از سفیر پرسید چرا این حقیقت را که اکثر تلفات شهروندان در یمن در نتیجه حملات این پادشاهی[عربستان] بوده است، تردید می کند؟ وی این سوال  را تکذیب کرد و گفت «تو واقعا اخلال گر و یک سیاستمداری.» زمانی که اینترسپت هم سوال مشابه مسی را پرسید، وی گفت «بله، بله» و زمانی که از وی خواسته شد تا ادعایش را اثبات کند، وی گفت «این سوال شما با انگیزه سیاسی است.»

با وجود تلفات فاجعه بار انسانی بمباران یمن به دست ائتلاف به رهبری عربستان سعودی، ارتش آمریکا همچنین نقش حمایتی خود را از این ائتلاف ادامه داده است و اطلاعات درباره مناطقی را که باید هدف قرار بگیرند، در اختیار این ائتلاف قرار می دهد و با عربستان قرارداد بیست میلیارد دلاری انتقال سلاح امضاء می کند و ماموریت های تامین سوخت هواپیماهای سعودی را ادامه می دهد.

پس از یک سال و نیم جنگ، دولت اوباما رئیس جمهور آمریکا از طرف کنگره و گروه های طرفدار حقوق بشر برای توقف حمایت هایش از این ائتلاف تحت فشارهای روزافزونی قرار گرفته است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۵
دقیقا همه دنیا می دانند که اینها آل وحوش هستند ولی بخاطر پول کثیفشان سکوت کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۳ آبان ۱۳۹۵
بایاری خداسقوط آل سعود نزدیک است انشاالله
حسام ازمشهد مقدس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۵
البته اين مردان از دامان همين زنان رشد كردن و بزرگ شدن
-
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۳ آبان ۱۳۹۵
عر بستان مرگ بر تو و امریکا ودیگر دوستانت لعنت بر تو و سازمان حقوق بشر وابسط به پول نفت عر بستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۵
وقتشه که زنان عربستانی با اعتصاب و تحصن احقاق حق کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۵
لعنت خدا بر شما ای ال سقوط وهابی کودک کش لعنت خداو پیا مبرانش بر شما باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۵
سلام
اولاً سفیر عربستان سوتی داد وجا دارد مدعیان حقوق بشر از زنان عربستان دفاع کنند
دوماًعربستان به واسته پول زیاد وتکیه بر قدرتهای پوشالی از آه مظلومان وقدرت خداوند غافل شده است .که نتیجه اش راطبق وعده های الهی می بیند انشاء الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۳ آبان ۱۳۹۵
مرگ بر آل سعود... مرگ بر دشمن شیعه
آخرین اخبار