آماده باش دو دانشگاه علوم پزشكى براى مراسم اربعين/ بيماران صعب العلاج اولويت بيمه ها باشند

وزیر بهداشت گفت: دو دانشگاه علوم پزشکی ایران و خوزستان برای مراسم اربعین در آماده باش هستند.

به گزارشخبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن هاشمى وزير بهداشت در حاشيه پانزدهمين مجمع خيرين موسسه خيريه امدادگران عاشورا در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات پياده روى اربعين گفت: تمامى اقدامات زير نظر وزير كشور صورت گرفته و در تمامى مسيرهاى ورودى و خروجى اعم از مرزهاى شرقى و غربى اورژانس ها مستقر شدند که بيمارستان ها نيز آماده سازى و در مرزهاى شلمچه، چذابه و مهران، آمبولانس هاى هوايى، زمينى و بیمارستان هاى صحرايى از سوى نيروهاى مسلح پيش بينى شده اند.

وى ادامه داد: از سوى وزارت بهداشت نظارت هاى بهداشتى نسبى در ايران و عراق با همكارى وزير بهداشت عراق انجام شده كه البته اين خدمات در شان زائرين نيست اما از سال گذشته وضعيت بهتر شده است.

هاشمى از آماده باش دو دانشگاه علوم پزشكى خبر داد و افزود: دانشگاه ايران و خوزستان به دليل بيمارى هاى عفونى و واگير دار در مراسم اربعين آماده باش هستند. اين روند سال به سال بهتر شده و شرايطى است كه پس از سقوط صدام براى زائران فراهم شده است.

وزير بهداشت با اشاره به حمايت وزارت بهداشت از بيمارى هاى صعب العلاج به ويژه سرطان و اقدامات ارزشمند موسسه هاى خيريه همچون امدادگران عاشورا، بيان كرد: حمايت هاى مالى بايد توسط بيمه ها صورت گيرد. وزارت بهداشت در قالب طرح تحول سلامت با آن ها همراهى كرديم. مجلس نيز 2 هزار ميليارد يارانه دارو براى سازمان هاى بيمه گر در نظر گرفت و هزينه بسترى كاهش يافت.

وی افزود: اميدواريم اعتبارات به نحوى اولويت گذارى شود كه بيماران صعب العلاج رنج و زحمت كمترى تحمل كنند. از طرفى علاوه بر جنبه درمان، بحث روانى اين بيماران نيز قابل توجه است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار