وزیر بهداشت در مشهد؛

طرح مراقبت های نوین سلامت باعث افزایش طول عمر مردم

اجرای طرح شبکه مراقبت های نوین سلامت برای افزایش طول عمر مردم است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، وزیر یهداشت درمان و آموزش پزشکی: امروز در مراسم آغاز طرح شبکه مراقبت های نوین سلامت در کلان شهر مشهد با بیان این مطلب افزود: اجرای این طرح نوعی ایجاد زیر ساخت در حوزه سلامت کشور برای افزایش طول عمر مردم است که در آن مراقبان سلامت که پیش از این در روستا ها فعال بودند از این پس در شهر ها و کلان شهر ها نیز با ارتباط با مردم خدماتی را ارائه می کنند که حاصل آن کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر خواهد بود.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی افزود: سه هزارو 400 پایگاه و هزار و 280 مرکز جامع خدمات سلامت در کشور ایجاد شده است که در این مراکز پزشک، دندان پزشک، کارشناس سلامت روان و تغذیه حضور دارد.

او گفت: خدمات پایه بهداشتی از جمله واکسیناسیون، مراقبت از کودک و مادر و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای افراد نیز در این مراکز انجام می شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: در مراکز خدمات سلامت شهری خدمات کنترل و پیشگیری از بیماری های غیر واگیر شامل دیابت، چاقی، سکته و انواع سرطان و سلامت روان و تغذیه ارائه می شود.

دکتر هاشمی گفت: هر مراقب سلامت در پایگاه های شهری ارائه خدمات به دو هزار و 500 تا سه هزار نفر را بر عهده دارد.

وزیر بهداشت افزود: برای اجرای این طرح در کلان شهر مشهد 280 پایگاه سلامت و 122 مرکز خدمات جامع سلامت فعال شده است.

دکتر هاشمی افزود: سرانه بهداشتی در دولت تدبیر و امید با هدف ارتقای بهداشت و سلامت مردم در کشور چهار برابر و از 230 هزار ریال به 960 هزار ریال افزایش یافته است.

وزیر بهداشت گفت: امید به زندگی در ایران که برای زنان 80 سال و برای مردان 79 سال است که با همراهی رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی که نقش آگاهی بخشی در جامعه دارند، بیشتر خواهد شد.

اجرای طرح خدمات بهداشتی رایگان در شش شهر بزرگ کشور امروز طی مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد آغز شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم آغاز طرح ارائه خدمات بهداشتی رایگان به طور همزمان در پنج کلانشهر کشور از علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی به علت اهتمام وی در تامین زیر ساخت های حوزه سلامت در استان و به ویژه حاشیه شهر مشهد تجلیل کرد.

انتهای پیام // ا ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.