جابجایی زمان کنکور افغانستان از زمستان به تابستان

مسئولان وزارت تحصیلات عالی افغانستان از آمادگی برای تغییر زمان برگزاری کنکور دانشگاه‌ها از زمستان به تابستان خبردادند.

جابجایی زمان کنکور افغانستان از زمستان به تابستان
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مسئولان وزارت تحصیلات عالی افغانستان از آماده‌گی‌های تازه برای آزمون کنکور سال جدید خبر داده می‌گویند: طرحی را به هدف تغییر آزمون کنکور از فصل زمستان به تابستان ساخته‌‎اند که این طرح از سویی کابینه نیز تأیید شده و در کنکور سال آینده در سراسر کشور عملی می‌شود.

آنان همچنین می‌گویند که با استفاده از سیستم بیومتریک، آزمون کنکور سال آینده به دور از هر گونه تقلبی برگزار خواهد شد.

فیصل‌امین، سخنگوی وزارت تحصیلات عالی در گفت‌وگویی با سلام‌وطندار می‌گوید که تغییر فصل آزمون کنکو به سود دانش‌آموزان است. او می‌گوید در کنار تغییر فصل آزمون با استفاده از سیستم بایومتریک، سطح تقلب در آزمون کانکور به گونۀ چشم‌گیری کاهش خواهد یافت.

این طرح وزارت تحصیلات عالی از سویی دانش‌آموزان نیز مورد حمایت قرار گرفته است. آنان می‌گویند، بزرگ‌ترین آزمون سراسری در افغانستان که زنده‌گی و آینده بسیاری از نوجوانان به آن بستگی دارد، باید بدون وجود ذره‌‌ای تقلب برگزار شود.

امین‌هاشم، از استادان دانشگاه کابل نیز تصمیم وزارت تحصیلات عالی برای تغییر فصل کنکور را برجا دانسته و می‌گوید: با تطبیق این طرح، افغانستان خود را به معیارهای جهانی اخذ آزمون خواهد رساند.

قرار است طرح تازه وزارت تحصیلات عالی از سال 1396 عملی گردد و آزمون کنکور سال‌جاری در ماه حوت برگزار شود و در ماه اسد نتایج آن اعلام شده و در ماه سنبله سمستر اول دانشجویان آغاز خواهد شد.

آزمون کنکور یکی از اساسی‌ترین نگرانی دواطلبان کنکور به حساب می‌رود و همه ساله شماری از این دانشجویان از تقلب در جریان آزمون ودست‌کاری در نتایج کانکور شکایت دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار