اهواز؛

جامعه خبری یکی از جوامع مهم و مورد نیاز کشور

مدیرکل ارشاد خوزستان گفت: جامعه خبری یکی از جوامع مهم و مورد نیاز کشور بوده که به واسطه آن به توسعه همه جانبه در فرهنگ می‌رسیم.

جامعه خبری یکی از جوامع مهم و مورد نیاز کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌خوزستان بیان داشت: شرکت نفت آگهی‌های خود را به رسانه‌های درون استانی نمی‌دهد و ما پیگیر این موضوع هستیم که آگهی‌ها در اختیار مطبوعات خوزستان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: جامعه خبری یکی از جوامع مهم و مورد نیاز کشور بوده که به واسطه آن به توسعه همه جانبه در فرهنگ می‌رسیم اما این جامعه با وجود اینکه در حل مشکلات مردم با یک استواری کامل فعالیت می‌کند دارای مشکلاتی از قبیل معیشتی، بیمه و امنیت است.

 جوروند افزود: در جلساتی که با اعضای خانه مطبوعات خوزستان داشتم بنا شد که مشکلات خبرنگاران با همفکری و مشارکت اعضای مطبوعاتی پیگیری و رفع شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان تصریح کرد: در آخرین جلسه‌ای که با اعضای خانه مطبوعات خوزستان داشتم؛ مقرر شد که جلسات جهت پیدا کردن راه‌کارهایی مناسب برای مشکلات خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای استان به صورت ماهانه برگزار شوند.

وی افزود: عضویت در خانه مطبوعات با مزایایی از جمله ایجاد زیرساخت‌های لازم، هدفمند کردن اهداف و همچنین ایجاد یک بانک اطلاعاتی از خبرنگاران همراه است که سبب بهبود وضعیت مطبوعات خوزستان می‌شود.

جوروند با اشاره به مشکلات خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای خوزستان، گفت: یکی از مشکلاتی که بر فضای رسانه‌ای خوزستان حاکم شده موضوع آگهی‌هاست و برخی از سازمان‌ها از دادن آگهی به رسانه‌های درون استانی امتناع می‌کنند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال شرکت نفت آگهی‌های خود را به رسانه‌های درون استانی نمی‌دهد و ما پیگیر این موضوع هستیم که آگهی‌ها در اختیار مطبوعات خوزستان قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان با بیان اینکه مشکلات معیشتی خبرنگاران را دگرگون می‌کند، افزود: واقعا درد بزرگی است که تمامی آزار و آسیب‌های نفتی متوجه مردم خوزستان شود اما آگهی‌ها این صنعت به خارج از استان بروند.

وی ادامه داد: از مدیران مجموعه نفتی و مدیر روابط عمومی این شرکت درخواست می‌کنیم که به جای ارسال آگهی‌ها به خارج از استان؛ آن‌ها را بین مطبوعات و رسانه‌های داخلی تقسیم کنند.

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.