سردار منتظرالمهدی خبر داد:

روادید معتبر شرط خروج زائران ایرانی/ مشمولین خدمت سربازی تا پایان سال فرصت پرداخت جریمه دارند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: یک میلیون و 200 هزار گذرنامه در 50 روز گذشته صادر شده است که با افزایش 68 درصدی صدور گذرنامه زائران اربعین مواجه بوده‌ایم.

افزایش 68 درصدی صدور گذرنامه زائران اربعینبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سردار سعید منتظر المهدی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز (دوشنبه) در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد،  اظهار داشت : یک میلیون و 200 هزار گذرنامه در 50 روز گذشته صادر شده است که با افزایش 68 درصدی صدور گذرنامه زائران اربعین مواجه بوده‌ایم.

وی ادامه داد: خروج زائران در یک ماهه گذشته از مرزهای زمینی و هوایی برای شرکت در اربعین با افزایش 200 درصدی مواجه بوده است.

*خروج زائران از پایانه‌های مرزی مهران، چزابه و شلمچه

سردار منتظرالمهدی بیان داشت: برای مراسم اربعین همه چیز برای خلق حماسه ماندگار مهیا است، قرارگاه‌های ناجا در پایانه های مرزی مهران، چزابه و شلمچه از چندی پیش شروع به فعالیت کردند.

وی ادامه داد: با رصد از پایانه‌های مرزی و مناطق پیرامون آن با ایجاد امنیت کامل عملیات خروج زائران در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

*گذرنامه و ویزای معتبر عراق شرط خروج زائران

سخنگوی ناجا تصریح کرد: شرط لازم برای خروج زائران داشتن گذرنامه و ویزای معتبر کشور عراق است چنانچه زائران اربعین این دو مورد را در دست داشته باشند در زمان مراجعه به ایستگاه های کنترل در کسری از زمان عملیات خروج آنها انجام خواهد پذیرفت.

سردار منتظرالمهدی بیان داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی در طول زمان خروج زائران اربعین در مرزها همراه آنها حضور دارند.

وی گفت: پلیس گذرنامه و مهاجرت در جهت کاهش زمان صدور گذرنامه در تلاش هستند بطوریکه در کمتر از 72 ساعت گذرنامه صادر می‌شود.

*افزایش ساعت کار پلیس + 10

سردار منتظرالمهدی گفت: در جهت افزایش خدمات دهی به زائران اربعین و صدور گذرنامه ساعت کار پلیس + 10 تا ساعت 20 افزایش یافته و حتی اگر لازم هم شود بیشتر از این زمان نیز خواهد بود.

وی ادامه داد: این اقدامات در جهت اخذ مدارک برای صدور گواهینامه خروج زائرین اربعین تدارک دیده شده است.


*زائرانی که گذرنامه خود را مفقود کرده‌اند چه کنند؟

سخنگوی ناجا تاکید کرد: چنانچه زائران در کشور عراق با مفقود شدن گذرنامه خود مواجه شده باشند می‌توانند با مراجعه به کنسولی‌ها در بصره، کاظمین، نجف و کربلا که نمایندگان نیروی انتظامی هم حضور دارند مشکل خود را حل کنند.


*کاهش 3 درصدی جان باختگان در تصادفات

سردار منتظرالمهدی گفت: میزان تصادفات در شش ماهه نخست سال 95 نسبت به مدت مشابه بر سال گذشته با کاهش 3 درصدی جانباختگان مواجه بوده‌ایم.

وی ادامه داد: 73 درصد جانباختگان در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

سخنگوی ناجا افزود: 80 درصد از راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده نیز از جمله کسانی هستند که جان خود را از دست داده اند.


*توقف شماره‌گذاری خودروهای شهری و موتورسیکلت‌ها

سردار منتظرالمهدی گفت: از اول مهر امسال نسبت به توقف شماره‌گذاری خودروهای سنگین و نیمه سنگین شهری دیزلی و موتورسیکلت کاربراتوری اقدام کرده‌ایم.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: شرط لازم برای شماره‌گذاری خودروهای فوق اخذ استاندارد یورو 6 یا یورو 4 به انضمام نصب فیلتر جاذب آلودگی هوا است.

وی با بیان اینکه خودروهایی که خلافی بالای یک میلیون تومان را دارند متوقف می‌شوند افزود: رانندگان می‌توانند با ارسال کد ده رقمی PIM کنار کارت خودرو که به صورت عمودی درج شده به سامانه پیامکی 110120 و 2020 از میزان تخلف خودرو با خبر شده و نسبت به پرداخت آن اقدام کنند و یا می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 از این موضوع با خبر شوند.

*36 درصد از قتل‌ها به وسیله سلاح سرد انجام می‌شود

سخنگوی ناجا با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال 36 درصد از قتل‌ها به وسیله سلاح سرد انجام شده است افزود: بخش اعظم قتل‌ها ناخواسته و به جهت عدم کنترل هیجان ، خشم و در دسترس بودن آلات قتاله رخ داده است.

وی تاکید کرد: از نمایندگان به جهت ممنوعیت حمل سلاح سرد تشکر می‌کنم.

*تشکیل شورای عالی تحول در 400 کلانتری

سردار منتظرالمهدی گفت: به دستور فرمانده نیروی انتظامی شورای عالی تحول در کلانتری با 6 کمیته تخصصی برای بازسازی زیر‌ساخت‌ها جهت ارائه خدمات مضاعف به شهروندان با اولویت در 400 کلانتری هدف، تشکیل شده است.

سردار منتظرالمهدی ادامه داد: امیدواریم شاهد ارتقاء سطح کیفی و کمی کلانتری‌ها در کشور باشیم.

*مشمولین خدمت سربازی تا پایان سال فرصت پرداخت جریمه دارند

وی بیان داشت: غیبت سربازانی که از زمان خدمت آنها 8 سال می‌گذرد هر چه سریعتر جهت ثبت نام و پرداخت اقدام کنند.

سردار منتظرالمهدی با بیان اینکه تنها تا پایان سال مهلت پرداخت جریمه خود را دارند افزود: در سال آینده ممکن است این طرح دیگر اجرا نشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار