از امروز تا 20 اسفند؛

کاهش 288 نفری جان باختگان سوانح رانندگی در 7 ماه امسال/ توصيه پليس به رانندگان در شرايط برفی

رئيس پليس راهنمايی و رانندگی ناجا از آغاز رزمايش ترافيکی زمستان 95 از امروز تا 20 اسفندماه در سراسر کشور خبر داد.

کاهش 288 نفری جان باختگان سوانح رانندگی در 7 ماه امسال/ توصيه پليس به رانندگان در شرايط برفیبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پايگاه خبری پليس ، سردار تقی مهری رئيس پليس راهنمايی و رانندگی ناجا در رزمايش ترافيکی زمستان 95 اظهار داشت: اجرای اين طرح با هماهنگی ، همکاری ، همدلی و برنامه ريزی خوب کليه دستگاه های مسئول چند سالی است که به خوبی اجرا می شود.

وی با اشاره به بارش نزولات آسمانی از آذر ماه گفت: ايجاد شرايط مناسب برای کليه کسانی که در سطح جاده ها در حال تردد هستند از مهم ترين اهداف برگزاری اين مراسم به شمار می آيد.

مهری افزود : باتوجه به برودت هوا و لغزنده بودن سطح جاده ها رانندگی در اين ايام خصوصا در مناطق برفی و کوهستانی مشکل است؛ بنابراين اين امر نيازمند برنامه ريزی لازم جهت تسهيل در تردد است.

رئيس پليس راهور ناجا با بيان اين که طرح زمستانه برای رفاه حال همه عزيزان که در سطح جاده‌ها در حال تردد هستند به اجرا در می آيد، اعلام کرد: اين طرح از امروز در سراسر کشور تا 20 اسفندماه با حضور کليه دستگاه های امدادی و خدماتی ادامه دارد؛ در صورتی که شرايط آب و هوايی 20 اسفند ماه متفاوت باشد با هماهنگی هایی که ميان دستگاه ها وجود دارد طرح زمستانی را ادامه خواهيم داد.

سردار مهری افزود: براساس برنامه ريزی های صورت گرفته وضعيت امسال ما در اين فصل نسبت به سال گذشته بهتر است.

رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به وجود بيش از 100 گردنه در 29 استان کشور گفت: رزمايش ترافيکی زمستان 95 با بکارگيری نيروهای مجرب توسط کليه دستگاه های دخيل در امر ترافيک اعم از اورژانس، هلال احمر، امدادخودروها ، راهداری و غیره به اجرا در می آيد و دستگاه های مسئول به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

سردار مهری از کاهش 3 درصدی جان باختگان سوانح رانندگي در هفت ماهه امسال خبر داد و گفت: طی اين مدت 288 نفر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در سوانح رانندگی کمتر کشته شدند که اين مهم با هماهنگی همه دستگاه ها به دست آمده و دستاورد بسيار مهمی به شمار می آيد؛ در صدد هستيم در طرح زمستانه امسال با وجود تعامل و هماهنگی بسيار خوب دستگاه های مسئول و نيز مشارکت شهروندان شاهد کاهش سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن باشيم.

وی تصريح کرد: با توجه به افزايش تعداد خودروها و سفرها ، رانندگان جديد گواهينامه و غیره شاهد کاهش جان باختگان سوانح هستيم که اين امر در سايه رعايت قوانين و مقررات راهنمايی و رانندگی از سوی مردم بدست آمده است.

مهری به بهره گيری از فناوری های جديد در راستای پوشش و کنترل محورهای مواصلاتی کشور به منظور پيشگيری از حوادث رانندگی اشاره کرد و گفت: در تصادفات زمستانی سال گذشته ، 3 هزار و 487 نفر جان خود را از دست دادند ، عدم توجه به جلو هنگام رانندگی با 34 درصد ، تخطی از سرعت مطمئنه با 23 درصد و انحراف به چپ با 15 درصد عمده ترين علت سوانح سال گذشته به شمار مي آيد.

وی به تفاوت رانندگی در شرايط لغزندگی جاده ها با شرايط عادی و خشک اشاره و به شهروندان توصيه کرد: به تذکرات مأموران پليس ، هلال احمر و ديگر خدمتگزاران خود در سطح جاده توجه کنند.

سردار مهری به مجهز بودن وسايل نقليه به تجهيزات ايمنی نظير زنجير چرخ و داشتن معاينه فني خودروها و غیره تأکيد کرد و از رانندگان خواست به هنگام رانندگی در شرايط برفی وبارانی وسايل گرمايشی، روشنايی ، آذوقه و سوخت کافی را به همراه داشته باشند.

رئيس پليس راهور ناجا بر پرهيز از تخلفات حادثه ساز به هنگام رانندگی تأکيد کرد و از رانندگان خواست از سرعت و سبقت غيرمجاز ، سفرهای غيرضروری و غیره اجتناب کنند و در صورت ضرورت قبل از سفر از تجهيز بودن وسيله نقليه خود اطمينان حاصل کنند و همچنين نسبت به علائم و تذکراتی که از سوی پليس داده می شود توجه لازم را داشته باشند.

رئيس پليس راهور ناجا ضمن تقدير از صدا و سيما براي اطلاع رساني سريع و به موقع وضعيت جاده ها به شهروندان توصيه کرد: برای اطلاع از وضعيت جوی با شماره تلفن 88255555 تماس گرفته و با مراجعه به سايت راهور 120 از آخرين وضعيت جاده های کشور مطلع شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار