بازار سیاه کنکور در آموزش و پرورش/ انتقاد ها علیه آموزش و پرورش زیاد است/ از توزیع کتب کنکوری در دبستان رنج می برم

بازار سیاه کنکور در آموزش و پرورش/ انتقاد ها علیه آموزش و پرورش زیاد است/ از توزیع کتب کنکوری در دبستان رنج می برموزیر آموزش و پرورش گفت: باید نگاه های انتقادی به آموزش و پرورش را کم کنیم و پرورش را بر آموزش مقدم بدانیم.


به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پزوزش در مراسم تودیع و معارفه که صبح امروز در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مسئولین کشوری و آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن تقدیر از فعالیت های وزرای آموزش و پرورش به ویژه فانی،اظهار داشت: در هر جمع فرهنگی بیشتر به مسائل نگرشی می پردازم .

وی ادامه دارد: برخی مسائل جاری در آموزش و پرورش وجود دارد اما اگر همیشه غرق در آن باشیم هم چنان تداوم دارد لذا اعتقاد دارم باید نگاهی دیگر به آموزش و پرورش و مدیریت آن داشت گرچه این امر کوتاه مدت نیست.

دانش آشتیانی عنوان کرد: امیدواریم آیندگان این ریل گذاری را ادامه دهند و به حرکت در آن بپردازند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرکرش پیچیدگی و دردهای مزمن دارد و انتقادهایی از بیرون به این نهاد آموزشی وجود دارد لذا ضرورت تغییر اساسی در این زمینه وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید اعتقاد داشته باشیم مدرسه محور تحول و توسعه است اگر بخواهیم حرکتی داشته باشیم باید به مدرسه به عنوان اصلی آموزش و پرورش بپردازیم.

دانش آشتیانی افزود: مشکل بزرگ در آموزش و پرورش که باید جدی گرفته شود سیطره آموزش و پرورش است که باید رفع شود.

وی ادامه داد: پرورش در مهارتهای زندگی  متجلی می شود و صرفا به راه اندازی  درسی این محقق نمی شود بلکه باید کلاس درس را بستری برای آن ایجاد کنیم.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: باید اولویت اول اجرای بحث مهارت های زندگی در برنامه های درسی مقاطع ابتدایی باشد.

دانش آشتیانی با تأکید بر اینکه به شدت رنج می‌برم از اینکه می‌بینم حتی در مقطع دبستان کتاب‌های کنکور توزیع می‌شود، گفت: این موضوع فشار زیادی به دانش‌آموزان و اولیا وارد می‌کند و تا زمانی که این سیطره وجود داشته باشد نمی‌توانیم به امر پرورش بپردازیم.

دانش آشتیانی به پدیده کنکور اشاره داشت و گفت: بازار سیاه آموزش در این قسمت فعال است و نمودی از سیطره آموزش بر پرورش را شاهد هستیم و تا زمانی که این سیطره است نمی توانیم به پرورش بپردازیم.

دانش آشتیانی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار دارد،بیان کرد: چنانچه بستری برای کسب مهارت با ناملایمات در مدارس فراهم نباشد،جوانان ما با آسیب های اجتماعی مواجه می شود.

وی با بیان اینکه باید کسب مهارت ها برای جوانان درنظر گرفته شود،عنوان کرد: در برنامه توسعه نیاز به انسانی مولد هستیم و باید رویکردمان را در این زمینه تغییر دهیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: وقتی نگاه به هدف گذاری آموزش و پرورش تغییر کند این نهاد آموزشی به  در جایگاه واقعی خود ظاهر می شود.

دانش آشتیانی به نشارکت نهاد های دیکر در امور آموزش و پرورش اشاره کرد و کفت : یکی از برنامه های راهبردی این مساله است.

دانش آشتیانی به پدیده کنکور اشاره داشت و گفت: بازار سیاه آموزش در این قسمت فعال است و نمودی از سیطره آموزش بر پرورش را شاهد هستیم و تا زمانی که این سیطره است نمی توانیم به پرورش بپردازیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.