حاشیه‌های چهارمین روز نمایشگاه مطبوعات؛

روز بارانی نمایشگاه مطبوعات/ بازار داغ سلفی در مصلی تهران

نمایشگاه مطبوعات، در چهارمین روز برگزاری خود میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایشگاه مطبوعات صبح روز دوشنبه در مصلای تهران آغاز به کار کرد و تا ساعت 20:30 به کار خود ادامه داد. در این روز علاوه بر مسئولان، شاهد حضور مردم نیز در نمایشگاه بودیم. از جمله این افراد دانش آموزان بودند که از نزدیک با حرفه خبرنگاری، مجلات، روزنامه ها و سایت های خبری آشنا شدند.
 
نمایشگاه مطبوعات امسال خالی از نشست‌های مختلف نبود، از جمله نشست‌هایی پیرامون رسانه‌های خارجی بود که در غرفه رسانه‌های خارجی نمایشگاه مطبوعات برگزار می‌شود. در این غرفه، نمایندگان رسانه‌های خارجی درباره رسانه خود توضیحاتی ارائه می‌دهند. از جمله این رسانه ها، الجزیره، هاردنیوز، تلویزیون الرشید، خبرگزاری صدای افغان و روزنامه الموطن است.
 
در کنار غرفه‌های متعدد رسانه و مطبوعات، غرفه‌ای بود که نظرم را جلب کرد، انجمن دوقلو ها و چند قلو ها نیز در کنار غرفه‌های خبری به نمایشگاه امسال آمدند. مردم نیز از این غرفه دیدن می‌کردند.
 
کتاب نیز جای خود را در میان رسانه‌های مختلف خبری پیدا کرده بود. کتابخانه مهربانی، کتابخانه‌ای بود که در گوشه‌ای از سالن نمایشگاه مطبوعات دیده می‌شد. در این کتابخانه، کتاب‌هایی گذاشته شده بود و مردم از آن کتاب‌ها استفاده می‌کردند.
 
هنرمندان نمایش پانتومیم نیز به نمایشگاه مطبوعات امسال آمده بودند تا به اجرای پانتومیم درباره مطبوعات و موضوعات مختلف بپردازند و اجرای نمایش پرده خوانی فضای نمایشگاه را تغییر داد.

همچنین رضا صالحی امیری وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز بارانی نمایشگاه و بعد از مراسم تودیع و معارفه به بازدید از نمایشگاه آمد.
 
روز چهارم نمایشگاه نیز میزبان چهره‌های سرشناس فرهنگی و سیاسی کشور بود.  آخوندی وزیر راه و شهرسازی، سردار دهقان وزیر دفاع،  محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی، دکتر حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت، امیدعلی پارسا رییس مرکز آمار ایران، محمد حسین طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، غلامرضا کاتب عضو هیئت رییسه مجلس، پروانه مافی نماینده مردم تهران، حجت الاسلام منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، حمیدرضا طیبی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا سپهری معاون وزیر کار و امور اجتماعی، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه، علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی از مهمانان شناخته شده در نمایشگاه بودند.

مهمانان پس از بازدید از نمایشگاه به عنوان مهمان ویژه در چند غرفه حضور یافتند و پاسخگوی خبرنگاران و غرفه داران بودند.
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.