سایت ووکس: دموکرات‌ها به جای ترامپ نگران سنا و مجلس نمایندگان باشند

کارشناسان معتقدند "دونالد ترامپ" به تنهایی دلیلی برای نگرانی دموکرات‌ها محسوب نمی‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه تحلیلی ووکس در گزارشی به قلم "دایلان متیوس" نوشت: سرانجام روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فرا رسید. طبق مدل ارائه شده از سوی سایت معتبر 538 (فایو تِرتی اِیت) "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه این انتخابات، فقط 30.5 درصد بخت راهیابی به کاخ سفید را دارد. به این ترتیب ترامپ چگونه می‌تواند عاملی برای نگران کردن دموکرات‌ها باشد؟ 

ووکس در ادامه نوشت: این موضوع حقیقت دارد که ترامپ یک نامزد وحشتناک برای ریاست جمهوری آمریکا است؛ اما نگرانی دموکرات‌ها نباید به انتخابات ریاست جمهوری محدود شود. مشکلات دیگری پیش روی حزب دموکرات‌ وجود دارد که از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری برای آنها خطرناک‌تر است.

این گزارش در ادامه می‌افزاید: به نظر می‌رسد دموکرات‌ها از انتخابات سنا غافل شده‌اند. اطلاعات منتشر شده از سوی هافپست پالستر، سایت جمع‌آوری اطلاعات نظرسنجی‌ها، نشان می‌دهد دموکرات‌ها 91 درصد بخت تصاحب اکثریت سنا را دارند؛ اما نیویورک‌تایمز این بخت را برای دموکرات‌ها از 56 درصد فراتر نمی‌داند. این درحالیست که 538 معتقد است دموکرات‌ها فقط 46.2 درصد بخت کسب اکثریت در سنا را دارند. اگر این پیش‌بینی‌ها درست از آب درآید، جمهوری‌خواهان دارای قدرت زیادی در سنا خواهند شد.

تصاحب کرسی‌های بیشتر در سنا از سوی جمهوری‌خواهان به نوبه خود دارای اهمیتی برابر با ریاست جمهوری دونالد ترامپ است.

ممکن است شرایط برای دموکرات‌ها حتی بدتر از این نیز شود و مجلس نمایندگان در کنترل جمهوری‌خواهان درآید. در انتخابات سال 2012 هم همین اتفاق رخ داد. "باراک اوباما" با شکست دادن "میت رامنی" برای دومین دوره وارد کاخ سفید شد؛ اما مطالعه دقیق نتایج انتخاباتی در مناطق مختلف ایالتی نشان داد نتایج منطقه به منطقه ریاست جمهوری به سود رامنی بوده است.

در انتخابات ریاست جمهوری 2016 نیز فقط شکست دادن دونالد ترامپ برای دموکرات‌ها کافی نخواهد بود. هیلاری کلینتون درصورت راهیابی به کاخ سفید باید از حمایت اکثریت سنا برخوردار باشد، درغیر اینصورت برای اجرایی کردن برنامه‌های خود با مشکل جدی مواجه خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار