محمد شریعتمداری مطرح کرد؛

داشتن نشان ملی استاندارد اولین گام کیفیت کالا است/ظرفیت بنزین یورو4به 50میلیون لیتر

معاون اجرایی رئیس جمهور بررسی جایزه ملی نیازمند همکاری همه دستگاه های متولی است،گفت: داشتن نشان ملی استاندارد اولین گام کیفیت کالاست و فاصله ما تا نقطه مطلوب بسیار زیاد است.

داشتن نشان ملی استاندارد اولین گام کیفیت کالا است/ظرفیت بنزین یورو4به 50میلیون لیتر
به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز ملی کیفیت  در مرکز همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است، گفت: بررسی جایزه ملی کیفیت کاری نیست که سازمان استاندارد به تنهایی انجام دهد و این اقدام با همکاری دستگاه های متولی بخش های مختلف اقتصادی صورت گرفته است.

وی افزود: بیش از 1000 واحد تولیدی و شرکت خود را در معرض رسیدگی وارزیابی برای دریافت جایزه کیفیت قرار داده و حضور خود را از سطح اشتهار عام به شرکتهای برتر با تولید با کیفیت اعلام کرده که این اقدام مثبت ارزیابی می شود.

شریعتمداری  بیان اینکه اقدامات اندک در بهبود و ورود به عرصه تولید با کیفیت اعطای این جایزه را مخدوش می کند، گفت : برای پاسداری از مقررات و قوانین باید اقدامات موثرتری صورت گیرد.

وی اظهارداشت: 80 هزار کالا و خدمات در کشور احصا شده  و 30 هزار قلم کالا استاندارد ملی را دریافت نمودند ولی داشتن نشان ملی استاندارد اولین گام کیفیت کالاست و فاصله ما تا نقطه مطلوب بسیار زیاد است.

معاون اجرایی رئیس جمهور ضمن بیان اقدامات موثر در بهبود کیفیت در بخش های صنعت خودرو بهره برداری از آب و محصولات نفتی و گازی تصریح کرد: در حوزه خودرو به لحاظ کمی وضعیت مناسب ولی از لحاظ کیفی باید اقدامات بیشتری صورت گیرد؛ البته به کار گیری شاخص آی کیو اس و اندازه گیری شاخص های مختلف خودرو در دستور کار وزرات صنعت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: این شاخص ها برای خودروی بالای 25 میلیون تومان 20 درصد و برای خودروهای با قیمت بالاتر 15.10 درصد افزایش یافته و برخی از تولیدکنندگان خودرو واجد شرایط اخذ دریافت جایزه کیفیت هستند، البته فاصله ما با کشورهای پیشرفته صنعت خودرو بسیار زیاد است مثلا با آلمان فاصله 6 و با ژاپن 3 برابری داریم.

معاون اجرایی رئیس جمهور به اقدامات مناسب در بهبود کیفیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی اشاره و بیان کرد: تلاش و جدیت برای کاهش آلاینده های نفتی در مراکز مختلف تولید، توزیع  و ذخیره سازی به صورت گسترده انجام شده است.

شریعتمداری  تولید بنزین یورو 4 را از سیاست مهم  وزارت نفت عنوان وتصریح کرد: تهیه بنزین توزیع شده مطابق استاندارهای اروپایی است و ظرفیت تولیدی دراین بخش تا 50 میلیون لیتر رسیده و اقدامات مناسبی در حوزه بهبود کیفیت محصولات پتروشیمی انجام شده است.

وی در پایان به امر آموزش نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: توسعه اقتصادی نیازمند توسعه  نیروی انسانی خلاق و مبتکر است و کیفیت آموزش  موضوع مهمی بوده که باید به طور جدی برای آن اقدام کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار