انرژی در هفته ای که گذشت؛

از قرارداد 4.8 میلیارد دلاری فاز 11 پارس جنوبی تا کاهش 10 هزار میلیارد تومانی بدهی وزارت نیرو

بسته انرژی این هفته به بررسی آخرین وضعیت بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران و امضا تفاهم نامه در قالب قرارداد های جدید نفتی پرداخته است.

به گزارش خبرنگار  انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  از مهمترین اخبار انرژی در هفته ای که گذشت می توان به فعالیت شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق اشاره کرد که در در آئین افتتاحیه آن چیت چیان، وزیر نیرو از کاهش بدهی های این وزارتخانه به پیمانکاران خبر داد.

در این کنفرانس فلاحتیان معاون برق و انرژی وزیر نیرو شرط دستیابی به تکنولوژی نوین را تعامل با فعالان این حوزه در بخش بین الملل عنوان کرد.

وزیر نیرو در یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و تاجیکستان فضای ایجاد شده در دوران پسابرجام را بهترین عامل برای توسعه روابط همکاری سیاسی، فرهنگی و رشد همکاری اقتصادی بین دو کشور عنوان کرد.

لازم به ذکر است در این هفته اتفاقات مهمی نیز در صنعت نفت کشور رخ داد که از جمله آن می توان امضای اصول اولیه قراردادی توسعه فاز 11 پارس جنوبی با سه شرکت توتال، سی ان پی سی و پتروپارس اشاره کرد که ارزش آن به 4/8 میلیارد دلار می رسد.

همچنین شرکت ساراس ایتالیا که در زمینه پالایش فعال است اعلام کرده که تا پایان سال 2017(اواسط سال 96) تمامی بدهی نفتی خود به ایران را می پردازد.

گفتنی است وزیر نفت  میزان عرضه بنزین یورو 4 را 28 میلیون لیتر عنوان کرده که قرار است با بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس این میزان به 65 میلیون لیتر در روز برسد.




شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران از امروز تا 18 آبان ماه با حضور وزیر نیرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.
بسته انرژی


وزیر نیرو گفت:از ابتدای سال تاکنون 100هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران صنعت برق پرداخت شده و این بدهی ها به مبلغ 220هزار میلیارد ریال رسیده است.
بسته انرژی


وزیر نیرو گفت: برگزاری منظم اجلاس کمیسیون مشترک و تبادل دیدارها باعث تحکیم روابط سیاسی و فرهنگی و رشد همکاری اقتصادی بین دو کشور می شود.


وزیر نیرو گفت: از ابتدای سال آبی میزان بارش در حوضه زاینده‌رود حدود 22 میلی‌متر بوده، این در حالی است که در سال آبی گذشته و در همین بازه زمانی 164 میلی‌متر بارندگی داشتیم.


معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: حضور پررنگ شرکت داخلی و خارجی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق شرایط دستیابی به جدیدترین و خلاقانه‌ترین فناوری‌ها در حوزه صنعت برق کشور را فراهم می کند.
بسته انرژی

شرکت ساراس ایتالیا اعلام کرد در سال آینده میلادی بدهی نفتی خود را به ایران پرداخت می‏‏‎کند.


وزیر نفت گفت: اکنون 28 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در روز عرضه می شود که اگر فازهای مختلف ستاره خلیج فارس مورد بهره برداری قرار بگیرد این میزان به 65 میلیون لیتر در روز خواهد رسید.
بسته انرژی


وزیر نفت در آیین امضای تفاهم نامه با توتال فرانسه و سی ام پی سی چین و شرکت پترو پارس اظهار داشت: این دومین اچ او ای یعنی اصول اولیه قراردادی در قالب مدل جدید بوده که رسیدن به توافقنامه نهایی زمان برخواهد بود.


معاون شرکت ملی نفت با بیان اینکه توتال به عنوان رهبر کنسرسیوم توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی از سهم بیش از ۵۰درصدی برخوردار است،گفت: در این قرارداد گازی سهم شرکت CNPCI چین نیز حدود ۳۰ درصد است.




یک کارشناس نفت و انرژی گفت : اگر هدایت برنامه های اول تا پنجم توسعه درست پیش می رفت در یک بازه زمانی منطقی اتکا به درآمدهای نفتی کاهش می یافت.

بسته انرژی


انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار