انرژی در هفته ای که گذشت؛

از عقب نشینی وزارت نفت در نرخ خوراک پتروشیمی ها تا تداوم بحران مالی در وزارت نیرو

بسته انرژی این هفته به جزئیات موضع گیری وزارت نفت در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی و چالش های پیش روی اهداف توسعه ای وزارت نیرو پرداخته است.

به گزارش خبرنگار  انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  از مهمترین اخبار حوزه انرژی در هفته ای که گذشت می توان به چالش بین فعالان پتروشیمی، وزارت نفت و شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی اشاره کرد؛ گفتنی است فعالان بازار پتروشیمی از نرخ خوراک تعیین شده توسط مسئولان وزارت نفت و دستور معاون وزیر مبنی بر استفاده از ارز آزاد برای مبادلات در این صنعت انتقادات جدی داشتند که در نتیجه این امر وزیر نفت، بخشنامه قیمت گازها و نفتا را که در آبان ماه 95 از سوی شرکت ملی پخش آورده‎های نفتی ایران تعیین شد، لغو و کان لم یکن اعلام کرد.

همچنین مدیر سابق امور بین الملل شرکت ملی نفت در خصوص آثار توافق اعضای اوپک بر قیمت و بازار نفت ابراز امیدواری نمود و  قیمت نفت را پس از توافق نهایی برای تثبیت میزان تولید بین 60 تا 70 دلار  پیش بینی کرد.

در این هفته مدیرعامل شرکت توانیر در گفتگو با خبرنگار انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  جزئیات بحران مالی این شرکت را برای طرح های پیش رو  مطرح کرد؛ همچنین معاون وزیر در امور برق و انرژی نیز  راهبرد های آتی وزارت نیرو برای توسعه صادرات و کاهش هزینه های جاری این وزارتخانه را تشریح کرد.

لازم به ذکر است اعضای کمیسیون انرژی جزئیات کم فروشی برخی از جایگاه های سوخت و تاثیرات مخرب آن بر جامعه را مطرح کرده و  راهکار های مقابله با این امر را بررسی کردند.

گفتنی است صبح روز گذشته(چهارشنبه) مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تغییر اساسنامه این شرکت در راستای تغییر تصدی گری شرکت به امر سیاست گذاری و نیاز 50 میلیارد دلاری برای توسعه این صنعت خبر داد.



رئیس اتحادیه صادرات کنندگان فرآوردهای نفت، گاز و پتروشیمی گفت: تصمیم گیری شتاب زده و غیر کارشناسی وزارت نفت که در آن بخش خصوصی هیچ نقشی ندارد مشکلات بسیاری در تولید و صادرات محصولات پتروشیمی به وجود آورده است.
بسته انرژی تاپ 6.15 در حال تکمیل


میزان بارش‌های کشور در شش حوضه آبریز اصلی، از ابتدای مهرماه تا امروز در مقایسه با دوره‌های مشابه سال قبل، 68 درصد کاهش داشته است.


رئیس کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران گفت: تغییرات نرخ خوراک باعث افزایش 30 درصدی قیمت فرآورده قیر شد که در نتیجه این امر صادرات این محصول 7 درصد کاهش یافت.
بسته انرژی تاپ 6.15 در حال تکمیل


مدیر سابق امور بین الملل شرکت ملی نفت گفت:این امیدواری وجود دارد که پس از سه سال آشفتگی و نوسان در بازار نفت، ثبات بر آن حاکم شود.
بسته انرژی تاپ 6.15 در حال تکمیل


از ابتدای سال آبی جاری؛8 استان کشور بدون بارندگی و بارش 10 استان کمتر از یک میلی‌متر

از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون 8 استان کشور بارندگی نداشته‌اند و بارش در 10 استان نیز کمتر از یک میلی‌متر بوده است.

بسته انرژی تاپ 6.15 در حال تکمیل



مدیر عامل توانیر با اشاره به اینکه ظرفیت تعمیرات نیروگاهی در سال جاری بین 90 تا 100 هزار مگاوات است، افزود: در این فصل بر روی تعمیرات، نگهداری سامانه و حفظ آمادگی برای سال آینده متمرکز شده است.
بسته انرژی تاپ 6.15 در حال تکمیل



صادرات گاز ایران به ترکیه با اعلام رفع مشکل فنی از سوی شرکت بوتاش ترکیه از سرگرفته شد.




معاون وزیر در امور برق و انرژی گفت: اگر نهادها و شرکت های دولتی تا دو سال آینده برای تامین برق خود از انرژی خورشیدی استفاده نکنند تعرفه برق تعریفی آنها با نرخ بالاتری محاسبه خواهد شد.
بسته انرژی تاپ 6.15 در حال تکمیل



وزیر نفت، بخشنامه قیمت گازها و نفتا را که در آبان ماه 95 از سوی شرکت ملی پخش آورده‎های نفتی ایران تعیین شد، لغو و کان لم یکن اعلام کرد.
بسته انرژی تاپ 6.15 در حال تکمیل


یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت :برخی از تلمبه های عرضه سوخت در جایگاه ها به سبب استفاده مستمر طی سالیان گذشته مستهلک و دچار آسیب شده که کارکرد آن را تحت تاثیر قرار داده است.



مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: در شرایط فعلی، نقل و انتقال وجوه نفت از کشورهای چین و کره جنوبی با مشکلاتی روبرو بوده است.



مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تا پایان سال 96 ، 13.5 میلیون تن دیگر به ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی کشور افزوده خواهد شد.
بسته انرژی تاپ 6.15 در حال تکمیل


مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: 25 طرح پیشنهادی برای جذب سرمایه گذاری در نظر گرفته شده که ظرفیت سرمایه گذاری برای آنها به بیش از 50 میلیارد دلار می رسد.



بر اساس آمار شرکت مدیریت منابع آب ایران، 8 درصد از سدهای کشور بین 90 تا 100 درصد و 41 درصد سدهای کشور 40 تا 90 درصد پر است ، مابقی کمتر از 40 درصد آب دارند.
بسته انرژی تاپ 6.15 در حال تکمیل



انتهای پیام/

















































اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار