رنگین کمان برنامه های علمی در شبکه چهار در روز جهانی علم

شبکه چهار سیما به مناسبت روز علم ویژه ‌برنامه‌ای را به مدت 12 ساعت راهی آنتن می‌کند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند سالی است که یونسکو روز ۱۰ نوامبر را به نام روز جهانی علم برای توسعه و صلح نامیده است و در این روز در گوشه و کنار جهان برنامه های متنوعی برگزار می‌شود.

در ایران هم هر سال برنامه هایی به همین مناسبت برگزار می شود. به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، پنجشنبه 20 آبان ماه ، گروه دانش شبکه چهار سیما ویژه برنامه 12 ساعته‌ای را تا 21 شب در قالب برنامه" چرخ" به روی آنتن می فرستد.

به گفته سیاوش صفاریان پور تهیه کننده برنامه "چرخ، به مناسبت روز علم تمام برنامه های علمی شبکه 4 در قالب مجله علمی "چرخ" پخش می شود و مخاطبان شاهد یک روز رنگارنگ علمی از قاب شبکه چهار سیما خواهند بود.

صفاریان پور به بخش های برنامه اشاره کرد و افزود: «آزمایشگاهی در آشپرخانه» عنوان یکی از بخش‌های آزمایشگاهی این ویژه برنامه است که قرار است با حضور کارشناسان در استودیو برنامه به انجام آزمایشهای علمی مختلفی به صورت زنده روی آنتن برود. در این آیتم، آشپزخانه به مثابه آزمایشگاهی نگاه می شود که در آن قبل از سر و غذا فعل و انفعالات گوناگونی رخ می دهد و ... .
صفاریان پور گفت: مستند جذاب «ایستگاه زمان» یکی از مستندهایی است که ویژه روز علم پخش می شود. ایستگاه زمان مستند جذابی است که در آن با کمک دوربین های پرسرعت لحظات و اتفاقات روزمره را با حرکت آهسته تصویر واکاوی می کند.

تهیه کننده این ویژه برنامه افزود: برنامه «گنج دوران» با اجرا و گفتگوی خودمانی اسماعیل میرفخرایی با یکی از مشاهیر ایران زمین و مفاخر علمی دکتر هاشم رفیعی تبار،استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ريیس پژوهشكده علوم نانو می باشد که این برنامه نیز در روز پنجشنبه پخش خواهد شد.
 
صفاریان پور پخش یک فیلم سینمایی به همراه تجزیه و تحلیل علمی را یکی دیگر از بخش های این برنامه عنوان کرد و افزود: فیلم سینمایی "جاذبه"در ژانر علمی- تخیلی به کارگردانی آلفونسو کوارون محصول 2013 آمریکا پخش و بعد از آن با حضور کارشناسان ،وجوه علمی –تخیلی این فیلم تحلیل می شود.

وی افزود: در ساعت 19 تا 20 که در واقع زمان پخش اصلی و روزانه برنامه "چرخ "است به مناسبت روز علم با حضور مجریان و کارشناسان این برنامه در رابطه با این روز گفتگوی خودمانی خواهیم داشت.

صفاریان پور گفت: دکتر سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر تهران چی رییس دانشگاه شهید بهشتی، دکتر فتوحی رییس دانشگاه شریف، دکتر نصیری قیداری دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، دکتر اکرم قدیمی رییس انجمن ترویج علم و دکتر محمدرضا نوروزی به همراه گروهی از مروجان علم از جمله میهمانانی هستند که در طول این 12 ساعت ویژه برنامه در بخش های مختلف با آنها در استودیو برنامه گفتگو خواهد شد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار