سازمان ملل: احتمال وقوع حمله شیمیایی از سوی داعش

یک مقام سازمان ملل متحد می‌گوید عناصر داعش با ذخیره مواد شیمیایی، برای حمله شیمیایی احتمالی در عراق آماده شده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ راوینا شَمدسانی، سخنگوی سازمان ملل در امور حقوق بشر، جمعه اعلام کرد عناصر گروه تروریستی داعش در حال ذخیره کردن آمونیاک و گوگرد، احتمالا به منظور استفاده به عنوان سلاح شیمیایی، هستند. وی ضمن اظهار این خبر گفت داعش طی چند روز اخیر به اعدام مردم در حومۀ موصل ادامه داده و 20 غیرنظامی را به اتهام جاسوسی و یک مرد را به دلیل استفاده از تلفن همراه به ضرب گلوله کشته است.

نیروهای عراقی به‌تازگی یک گور جمعی، حاوی بقایای حدود یک‌‌‌صد جسد بی‌سر را در یک دانشگاه در حومۀ منطقۀ حمام‌العلیل در جنوب موصل کشف‌ کرده‌اند. شَمدسانی با استناد به اطلاعات جمع‌آوری‌شده از منابع مختلف ازجمله مردی که از یک اعدام جمعی جان سالم به در برده بود، گفت: «این گور جمعی تنها یکی از چندین قتلگاه داعش است.»

به گفتۀ سخنگوی سازمان ملل در امور حقوق بشر، افرادی از داعش، احتمالاً نوجوانان و پسران جوان، با کمربندهای انفجاری در منطقۀ «موصل قدیم» مستقرشده‌اند. شَمدسانی افزود زنان ربوده‌شده در میان تروریست‌های داعش «توزیع» شده‌اند تا با کاروان‌های تروریستی در نقاط مختلف همراه باشند.

به گفتۀ این مقام سازمان ملل، داعش اعلام کرده است شش تن از اعضای این گروه تروریستی را به دلیل فرار از میدان جنگ در نزدیک موصل سربریده است.
پس از چند روز آرامش نسبی، نیروهای ویژۀ مبارزه با تروریسم در عراق حملات خود را در خیابان‌های موصل از سر گرفتند. حدود 4 هفته از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل از چنگال داعش گذشته است و نیروهای عراقی تاکنون ده‌ها روستا و شهر را در حومۀ موصل آزاد کرده‌اند.

ناظران می‌گویند موفقیت نیروهای عراقی در برابر داعش فراتر از حد انتظار بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار