رئیس مجمع ملی تشکل های کشاورزی ؛

رضایت نسبی کشاورزان از توزیع بذور گواهی شده

مسعود اسدی گفت: با توجه به تلاش های مستمر وزارتخانه طی سه سال اخیر کشاورزان از توزیع بذور گواهی شده و استاندارد رضایت نسبی دارند.

مسعود اسدی رئیس مجمع ملی تشکل های کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت ،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت بذر گواهی شده و استاندارد مورد نیاز کشاورزان اظهارداشت: براساس گزارشات میدانی در سراسر کشور در بحث تامین نهاده ها تاکنون شکایاتی مبنی بر کمبود آن از سوی کشاورزان به دست ما نرسیده است، از این رو باید نمره قبولی به وزارتخانه داده شود.

به گفته اسدی حیث نهاده های تولید رضایت مندی نسبی در سراسر استان ها وجود دارد که این امر حاکی از تلاش متولیان امر برای فراهم کردن رضایت کشاورزان است.

رئیس مجمع ملی تشکل های کشاورزی در ادامه یادآور شد: به کارگیری بذور اصلاح شده و استاندارد در افزایش تولید محصول سالم و با کیفیت،ایجاد ثروت برای کشاورزان و افزایش درآمد صادراتی کشور می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

تامین بذور گواهی شده برای گندمکاران

این مقام مسئول با اشاره به تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تامین بذر گواهی شده و استاندارد برای گندمگاران خبر داد و گفت: بذر گواهی شده و استاندارد به میزان کافی در اختیار گندمکاران سراسر کشور قرار گرفت.

به گفته وی علاوه بر بذور گواهی شده بذر مادی برای کشاورزانی که برای سال زراعی آینده آمادگی کشت جهت تولید بذر را دارند دراختیار قرار خواهد گرفت؛ چرا که این بذور به مراتب کیفیت بالاتری نسبت به بذر گواهی شده و استاندارد دارند.

رئیس مجمع ملی تشکل های کشاورزی در پاسخ به این سوال که آیا می توان از بذور گواهی شده و استاندارد محصولی ارگانیک و عاری از سموم تولید کرد، گفت: بذور گواهی شده در بسیاری از محصولات نظیر گندم از اهمیت بالایی برخوردار است و تنها می تواند کاهش هزینه های ناشی از سموم علف کش را به همراه داشته باشد، اما روی تولید محصولات ارگانیم و سالم تاثیری ندارد.

اسدی در بخش دیگر سخنان خود به کلیدی ترین آفت موجود در مزارع گندم اشاره کرده و گفت: آفت سن گندم یکی از کلیدی ترین آفات مزارع گندم است که راهکارهای مختلفی جهت مدیریت و مبارزه با آن از سوی وزارتخانه وجود دارد که کشاورزان هر استان با توجه به توصیه های جهاد کشاورزی می توان نگرانی خوداز این حیث را به حداقل برسانند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار