نیروگاه 484 مگاواتی کهنوج به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: بهره برداری از نیروگاه 484 مگاواتی کهنوج و عملیات اجرایی پنج هزارمگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی فردا با حضور معاون اول رییس جمهوری آغاز می شود.

سرمایه گذاری 310 میلیون یورویی در نیروگاه کهنوجبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن طرز طلب مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در نشست خبری نیروگاه 484 مگاواتی کهنوج گفت: بهره برداری از نیروگاه 484 مگاواتی کهنوج و عملیات اجرایی پنج هزارمگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی فردا  با حضور معاون اول رییس جمهور آغاز می شود.

وی افزود: واحد بخارنیروگاه شوباد(کهنوج) در ماههای پیش وارد مدار شده  و دو واحد گاز این نیروگاه به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در خصوص میزان سرمایه گذاری و مشخصات نیروگاه شوباد گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی کهنوج در دو واحد گازی 162 مگاواتی و یک واحد بخاری 160 مگاواتی با سرمایه گذاری یک شرکت داخلی به میزان 310 میلیون یورو و با همکاری بانک صنعت و معدن  در قالب تامین مالی صندوق توسعه ملی احداث شده است.

طرز طلب با اشاره به همکاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی و شرکت تولید برق حرارتی عنوان کرد: راندمان این نیروگاه تا 48.5 درصد افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول بیان کرد: شرکت تولید نیروی برق حرارتی در چارچوب برنامه های اقتصاد مقاومتی، آغاز عملیات اجرایی 17 هزار مگاوات نیروگاه را در سال 95 در برنامه داشت که پنج هزار مگاوات آن فردا بهره برداری می شود.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی افزود: طرحهای آماده کلنگ زنی شامل نیروگاههای بندر عباس، توس، ارومیه، هریس، ماکو، چابهار، قشم 2 است که 12 طرح در10 استان کشور هم زمان آغاز می شود.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص میزان سرمایه گذاری در نیروگاه ماکو گفت: نیروگاه بلوک سیکل ترکیبی ماکو به ظرفیت 110 مگاوات با سرمایه گذاری 80 میلیون یورو و با همکاری یک شرکت ایرانی و یک شرکت چینی اجرایی خواهد شد.

طرز طلب تاکید کرد: قبل از انعقاد قراردادها در خصوص احداث نیروگاه هماهنگی‌ها و تاییدیه های لازم از شرکت ملی گاز و وزارت نفت جهت تامین سوخت انجام شده است.

وی در خصوص سوخت نیروگاهها بیان کرد: تامین سوخت نیروگاهها به خوبی انجام می شود و 95 درصد سوخت گاز، 2 درصد گازوئیل و 3 در صد مازوت است و انتظار می رود در فصل سرما هم تامین سوخت گاز با همین روند ادامه داشته باشد.

محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال با احداث نیروگاه 

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امیر محمدی نژاد مجری طرح نیروگاه سیکل ترکیبی شوباد (کهنوج) در خصوص این نیروگاه بیان کرد: این نیروگاه به ظرفیت 1000 مگاوات در کهنوج توسط بخش خصوصی در دو فاز احداث شده که در فاز اول 484 مگاوات آن به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: این نیروگاه در منطقه محروم و با هدف رفع محرومیت و ایجاد اشتغال احداث شده است.

مجری طرح نیروگاه سیکل ترکیبی شوباد(کهنوج) افزود: با توجه به اینکه این منطقه با افت شدید ولتاژ مواجه است،انتظار می رود با احداث این نیروگاه مشکلات مردم این منطقه رفع شود.





انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، انرژی ، نیروگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار